AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
49.090

M3 vs Golf Gti 30 edition

Sida 2 av 3
Hallå!

335:an är en brutal bäst.. en mkt fin bil med bra prestanda redan orginal, och med trim för hyfsat billiga pengar riktigt vass.. hatten av för dom.

Håller med dig helt och fullt Rian.
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Semaga

Mycket bra skrivet..

Man blir så jäkla trött på allt snack alltid när Vs dueller kommer där M3 får stryk,då kommer den bortförklaring direkt.M3 är orginal den andra bilen är trimmad.
Konstigt nog så är M3 ägare rätt snabba på att anmäla sig direkt för ett race och ingen nämner något så länge man kör eller så länge M3 vinner,men när man kommer på forumet då kommer det massa skit snack som vanligt.

Det ska vara en kul grej att jämföra bilarna vore dom trimmade eller ej,det finns alltid snabbare av snabbare hur man än vänder och vrider.

Mvh

Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 313 hkr 470 nm...
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
335:an med lite extra peppar och salt gör susen, mycket fin vagn!
Golfen gör sig ändå bra för att hänga på, får man bra fäste och en större turbo så är man på go väg att spö många bilar!
Nya M3:an är nog den man ska jämföra med idagsläget, E46:an är fin men som sagt den har funnits sen -01. Så det får man ha med i beräkningarna men som Semaga säger att en 2.0T spöar en sexa med 343 hk... ballt!

Den som la upp filmen med racet i första inlägget, tagit bort den?

Mvh Johan
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Länk

Här JWO
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Kanon, thx Rian!

Mvh Johan
Iaf jag tycker man ska jämföra trimmat mot trimmat och orginal mot orginal. Bmw är en sugmotor, golfen är en trimmad turbo. Självklart finns det bilar som spöar m3or det vet vi alla.

Men trots det är M3an en ruskigt fin bil att köra...

Ni som gillar golfen kanske ska köpa denna?
307 hk golf --> Länk
får gärna stryk av en golf, men kommer aldrig vilja åka golf.
viobebe
;-)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja en Golf är ju lite som med en gris, hur mycket man än tvättar en gris så är det ju en gris...he he
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
haha ägar en sådan golf i nuläget men ska bytas in om 5 veckor, själv har man beställt en ny 120d.

Mvh Johan
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
peddan ---> Härlig BMW-nörd-kommentar.

// Thomas
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Är det bara jag som undrar hur f-n man kan banta ner en Golf från 1500kg till 1300kg!? Om så är fallet är det ju helt omöjligt att hålla det hemligt, borde ju synas lång väg!

ou
22
outlaw
Bmw 330d 2010
audi a3 sp ouattro 2007
Har ägt å kört en hel del bana med GOLF GTI 5 , Sjukt rolig bil med ruggit bra chassie å väghållning . Min var ommappad å coilovers bara å kan säga att den är inte nämnvärt långt efter min nuvarande M3 , Dom går mkt bra men att det är närmre 400pållar har jag svårt å tro faktiskt med org turbo , ed 30 plockar runt 310 med en ommappning å visst blir de några till med helsystem å liknade !! Dom går helt enketl jävligt bra å är en mkt komplett bil !!
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Carlee82 man får ta vad vissa skriver med en nypa sallt..
Det ända som är lättat jämfört med org.. är fälgarana
Angående effekten så är det max 350-360 väldigt stabila hk
turbon klarar inte så mycket mer..mvh
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Rian> Jag är helt på din sida. Att banta ner en bil 200kg är ingen lätt match, men MilosM3 jag har absolut ingenting emot att bli motbevisad...

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag köper en M3a för att det är en fantastiskt kul bil. Har inte behovet att mäta prestanda rakt fram med den. Kommer jag behålla bilen kan det bli aktuellt med kompressor och så hoppar effekten upp till max 650hk och då behövs duktigt snabba golfar för att hänga med. Men det är trots allt kul med alla som har ambition och intresse oavsett bilmodell.

Men däremot kan det vara kul att mäta prestanda rakt fram med en duktigt snabb 335 touring
Har i dag byggt klart det nya airintake kittet, och hämtat rören till intercooler och trubos.
PS bilen kommer till Linköping i veckan, snacka om att man längtar:-)

//Stefan
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Har alltid haft förkärlek till Vw bilar speciellt Golfar (tur att alla är olika)
När denna edition modell dök upp var det bara att slå till, sen att det går
att få fart på bilen med lite trim är ett stort plus i kanten.Men som sagt
den rår inte på någon värre trimmad 335a. Men visst Stefan jag ställer gärna upp på något event å kör mot dig, skulle va riktigt kul. Väl mött

Golf gti 30 edition(VF-GIAC)
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Rian> Du kommer nog få chansen att spöa smutsen ur min bil på nått flygplats event i vår. Kommer köra steg 1 Piggy, DCI och catback. Förhoppningsvis kommer min bil då gå jämnt med m3 e46, vore kul att prova de me...

ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Carlee82> Ska bli kul att träffas och få se din fina bil
vem som vinner spelar mindre roll, huvudsaken man har kul..
Carlee82: Vad blir de för piggy? JB+ eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.