|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är jag som sitter i M3an. Den här golfen har runt 390-400 hkr och är bantad till ungefär 1300kg. Killen själv har skrivit på något forum att den har 320 hkr o väger 1500kg. Fegt o inte våga säga sanningen! Länk | |
|
Hehe, blogg? Vad är "gti 30 edition" för nån slags golf? /Jonas |
|
| Hur vet du hur många hästkrafter han har och vad bilen väger då? | |
|
Hur jag vet? Han skröt om de på banan så klart! Är det svårt att uppskatta själv via videon? Jag körde ju mot honom så jag vet ju. Annars hade jag väll inte skrivit d. 30 edition är någon jubeleums modell. |
|
|
"Är det svårt att uppskatta själv via videon?" Att uppskatta vikt och hästkrafter genom en video är ganska svårt, ja... |
|
|
Kan det va denna golfen? Länk Han har iaf många videos upplagda mot flertalet BMW's Den ser ut att gå jäkligt bra, säkert 350hk+ i den, annars blir jag brydd. /Jonas |
|
|
Jo de va fan den. De fanns en till golf gti som va med, en röd med DSG låda. Han hade runt 380-390 hkr och vägde runt 1400kg. Jag kan säga att den svarta piska den röda. |
|
|
Haha nu sitter alla bmw-hatare och r*nkar för att SUPERSPORTbilen M3 åkte på så jävla mycket spö. Golf har iaf inte några 320hk! :) |
|
| He he även jag åkte på stryk av han på samma ställe samma dag..Den går vill jag lova | |
|
XFR vs ("nya") M3; Länk |
|
|
Hej! Det är jag som äger/ kör den röda Golfen. Varken Richards eller min bil är bromsade än, men vi återkommer med effektuppgifter när det blivit av. Richards och min bil går precis jämnt, inget annat. Kul att ni dök upp på Björkvik och hoppas vi kan ses igen.. Mvh |
|
|
Jag vill även tillägga att båda bilarna väger 1460kg tjänstevikt. Sen har både jag och Richard fullutrustade bilar, dvs våra bilar väger närmare 1500kg. Efter bromsningen ska vi som sagt komma tillbaka med en effektuppgift. Mvh |
|
|
Milos Milos Milos Ta reda på fakta innan du skriver, min och Semagas Golf har haft ca 300-320 hk hela tiden,i Tisdags 9/6 gjorde jag en uppgradering DVS uppgradering av bränslepump,insug samt mappning,Semagas bil blev klar så sent som dagen innan eventet, hur ska jag/vi veta vad bilarna står effektmässigt?Både jag och Semagas blev småchockade, vi visste att bilen skulle gå bättre men inte så bra. Sen att du säger att jag/vi skryter det får du nog ta tillbaks jag/vi är inte den typen av människor som måste hävda sig,det kan nog dom övriga Bmw killarna intyga (Alla335 or samt 535D) Tack för åkturen Enrico vilken bil.. mvh |
|
|
Glömde bort Mackyfr (m5 e60) den värsta bilen av alla Tack för provturen vilken bil du har. mvh |
|
|
Helt klart kul när folket får fräs i sina bilar oavsett om de är en Porsche, BMW, Supra eller en VW! Än har väl ingen hysteri kommit över att M3án åkte på pisk, men de är bara för oss alla BMW nördar att inse att i prestanda rakt fram krävs de faktiskt inte spec mkt för att slå oss, ev M5/6 bortsett då. Jag tycker personligen min egen M3 går jäkligt bra men jag inser också att de kan dyka upp en 9-3 Areo på motorvägen som piskar skiten ur min gamla häck! tycker de känns förbannat meningslöst att älta BMW VS X titt som tätt då de alltid förr eller senare spårar ur på ett eller annat sätt tyvärr.. BMW MX är och kommer sannolikt förbli lite av en måttstock prestandamässigt, men därmed inte sagt att de ALLTIS måste ifrågasättas så förbannat en M-bil blir piskad! |
|
|
Grymma golfar ni har Semaga och rian. Har kört mycket golf i mina dagar. Stod i valet och kvalet om jag skulle köpa nya GTI:n eller 325:an som tjänstedroska men det blev ännu en BMW. Riktigt kul att man kan plocka ut ganska mycket effekt utan några jätte investeringar. //Stefan |
|
|
Jag skulle tippa på att effekten ligger vid 380-400! Min EGEN uppfattning! Men nästa gång kommer jag inte komma dit otrimmad. De blir lite chip, avgassystem, insug osv osv :) Kanske till och med ess kompressorn. Får se om ekonomin tillåter d. |
|
| Hehe går inte så dåligt din golf heller! :) | |
|
Ändå som att jämföra fiskpinnar med oxfile. Golfarna är trimmade Bmw orginal.... Pröva köra emot en m3 turbo? :) |
|
|
Ja.. och så sätter vi samma hårdvara i golfen som i m3an.. dvs motormässigt och turbomässigt.. då är det helt plötsligt vikten som avgör. Att en 2 liters GTI hänger av en 343 hästar M3:a rakt fram tycker iallafall jag är hyfsat imponerande.. och FORTFARANDE med orginal turbo. Sen om det svider för er som åker BMW och M-bilar.. so be it. Men vi kan köra ett race igen när jag satt en Garret GT turbo i min bil så ska ni se att avståndet ökar ännu mer. ;);).. |
|
|
Semaga gamla m3or är pasè, med våra tider är det nya m3an vi får rikta in oss på, Däremot är BMW 335or med steg 3 för svåra,men som du säger en Garret GT turbo på våra överdimensionerade motorer skulle göra susen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.