|
|
|
|---|---|
|
Har en konstigt oljeläckage. Och det kommer just vid där oljesticksröret går in i oljetråget. Allt började med i vintras. Sen om allt hänger ihop är en annan femma. Det började med i vintras när det var extremt kallt och då frös vevhusventilationen. Byte ventilen/klockan nr 1 och slangen nr 4 Länk som gick från denna ventilen till oljesticksröret. Oljesticksröret var helt igentäppt, så det fick rengöras men fick inte ut allt. Märkte vid bytet att slangarna nr 2-3 var dåliga men bytes inte. Tiden gick och märkte lite att det läckte olja från ventilkåpspackningen. Beställde tid hos bmw och då byte dom ventilkåpspackningen och slangarna nr 2,3 och 8. Verkstaden påpeckade läckage från oljenivåsensor och just där oljesticksröret går in i tråget. Det satte in ny packning sa dom men det läckte fortfarande. Byte packning til oljenivåsensor och när jag beställde packningen så köpte jag ny oljesticksrör så jag byte den med och när jag tog ut den gamla så var packningen av, den verkstaden hade satt i! Obs ventilkåpspackningen satt fel så verkstaden fick göra om jobbet. Så nu har jag nytt vevhusventilation för "cold Climate" och ny ventilkåpspackning nytt oljesticksrör med packkning o ny packning till oljenivåsensor. Upptäckte i morse att den var en liten blöt fläck på marken där bilen stod. Kollade under och då trodde jag först att oljenivåsensor fortfarande läcker och det kanske det gör men då upptäckte när jag lyfte på motorhuven att det var väldigt fuktigt just på övre delen av tråget där oljesticksröret är instucken i tråget. Länk Så frågan är varför blir det så att olja läcker ut just där? Testa med att sätta ditt 2 packningar eller ska man täta där med något? Tips och funderingar är Varmt välkomna. MvH Bmw 4-ever | |
| Jag bytte själv nyligen packning på oljeröret och den blev tät och fin , det som kanske har missats med är rengörning av sätet som o-ringen ligger i? märkte på min att det var en del skit där som inte är helt lätt att få bort samt att kunna se att man verkligen fått bort allt skit. Sedan bör man smörja in o-ringen vid montering för annars kan den gå sönder. Har svårt att tro att du har ngn skada i tråget som orsakar läckaget iallefall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.