AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
725

Väghållningssats fråga till e39

no
7
nofear75
523 -98
Hej jag undrar om man kan ha ett Väghållningssats som ska vara till sportchasi till ett vanligt chasi? jag har en 523 från98
Vad är skilnaden?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vad är en väghållningssats? Kan ju vara allt från sänkfjädrar till komplett coilover-kit.

Sportchassi eller vanligt? Ja de är nog om du har "m-chassi" eller standard. M är 20/20 lägre än standard.

Vet inte hur mycket din bil rullat men det är en -98 och när jag bytte på min -98 hade den rullat ~14-15k mil och även dämparna va tvärslut så jag rekommenderar att du byter allt när du är på gång. Bara sätta på sänkfjädrar är nog ingen bra grej.
no
7
nofear75
523 -98
Jag hadde tänkt att köpa ett helt kit men till spotrchasit var det 1000kr dyrare!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Helt kit med fjädrar och dämpare? Det är ju de som är "chassit". Kan inte se hur de ska vara dyrare för där sitter ett sport. Du ska ju byta de där sitter, hehe.

Vad jag vet är de ända som kan skilja är fjädrar, dämpare och krängningshämmare. På sportchassi eller M-chassi som det heter är det väl lite hårdare grejer och 20mm lägre både bak och fram. M-chassi har också lite tjockare (styvare) kräningshämmare. Men byter du dessa grejer så spelar det väl ingen roll vad där satt innan? :-)

Jag kan ha fel men det känns konstigt det du säger.
Vad och var tänkte du köpa?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.