|
|
|
|---|---|
|
Hejhej När jag idag skulle öppna huven för att putsa lite så gick vajern till handtaget av innuti bilen och försvann inn bakom all inredning så jag kunde ej hitta på den. så nu kan jag inte öppna motorhuven på något sätt. har ej rivit å haft mig ännu för att försöka hitta på den om den går att spänna om eller om hela kablaget måste dras om. Någon som haft liknande problem och kunnat löst det på något smärtfritt sätt? Tackar på förhand! | |
|
Jag hade detta problem för ett par månader sen och jag snackade med bmw och dom kollade på den men dom visste inte hur dom skulle bära sig åt för att få upp den så tyvärr du kommer nog få göra som jag var tvungen att göra vilket är att klippa upp grillen(den vänstra njuren) och slita i vajern därifrån + pilla lite på den ena låsningen. Det är två låsningar för huven (pinnarna som du ser när du lyfter på huven) den vänstra måste du pilla i med en skruvmejsel för att få upp men den andra den högra får du upp genom att leta reda på vajern som sitter mellan dessa låsningar och dra i den. Sen så får du såklart dra i spaken i grillen också. Lycka till! |
|
|
Lätt fixat då vajern är 2-delad... En del från spak till mitten av motorrum och en därifrån till låset! På din beskrivning så låter det som den släppt precis vid spaken och då är det ganska lätt... Du behöver med andra ord INTE klippa sönder någon grill!!! Åk till närmsta BMW verkstad och beställ vajern, de vet vilken det är för detta fel är vanligt! Demontera kickpanelen och ev. fotstöd. Kommer behövas lite våld och vaselin men det går för många har gjort det! När du fått bort detta ser du nog vajern och genom att dra i den så öppnas huven! Du ser vart vajrarna skarvas ungf i mitten längs med vänstra sidan i mottorrummet. dra den nya på samma sätt som den gamla är dragen och sätt tillbaka panelerna. Detta tog mig en kvart och delen fanns på hyllan när jag skulle beställa! Lycka till! |
|
|
Tackar å bugar för svaret det hjälpte riktigt bra! |
|
| Går vajern i en ränna längs med kylaren till den andra låsmekanismen eller går den under plåten? | |
| njurarna lyckades jag demontera genom att dra dem rakt ut. de sitter fastclipsade. tror jag bräckte försiktigt i kanterna också. sen bara trycka fast igen då man e klar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.