|
|
|
|---|---|
|
Har hittat mitt lilla kylvätskeläckage och det är termostathuset som har spruckit. Än så länge är det ingen vidare fara men det lär väl bli värre... Sprickan verkar ligga längs med en av de utanpåliggande förstärkningarna. Är det möjligt att på något sätt smälta ihop detta? Eller är det bara att åka till BMW och beställa ett nytt? Såg på realoem att ett nytt kostar ca 40 dollar, tycker närmare 400kr för en så simpel detalj verkar dyrt, så är det möjligt försöker jag gärna laga det själv. Sprickan sitter tacksamt nog på ovansidan, så jag behöver inte ens plocka av det ifall det går att laga, spackla, smälta eller något. ------ BMW CS #04839 | |
| Tror det är liknade backelit, alltså osmältbar (härdad) plast i huset så det är bäst å köpa nytt. | |
|
Ja, jag har funderat lite på saken och bäst är så klart att köpa ett nytt. För även om det skulle gått att laga sprickan är ju plasten gammal och kommer säkert gå sönder någon annanstans. Kanske om en vecka, kanske om tre år. Men med ett nytt håller det väl 15 år till. ------ BMW CS #04839 |
|
| seriöst lim för plastreparation kostar lika mycket som en ny detalj.. lika bra att byta.. | |
|
Har beställt ett nytt. Hoppas jag kommer åt understa skruven närmast motorn, den såg lite svåråtkomlig ut... ------ BMW CS #04839 |
|
| Ta bort fläkten å sen så snvänder du en lång hylsa så funkar det. | |
|
Aha! Tack för tipset cstjawa! Imorgon ger jag mig på bytet. Huset kostade f.ö. 236kr med 10% BMW-klubbrabatt. ------ BMW CS #04839 |
|
| jag fick bort mitt hus utan att loss fläkten utan problem. | |
|
Då var huset bytt. Och det gick bra utan att ta bort fläkten, den svåråtkomliga skruven var ganska enkel med vanlig svagt vinklad ringnyckel. ------ BMW CS #04839 |
|
| Gött =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.