AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.433

vad är det som gnekar

Har en E91 och noterade i vintras ett gnekande ljud från framvagnen då jag körde över ojämnheter, till exempel farthinder. Då jag bytte till sommardäck så försvann plötsligt det gnekande ljudet, men nu är oljudet tillbaka igen. Nån som råkat ut för samma sak? Vad kan det vara?
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Nu har jag helt glömt bort den korrekta facktermen på de men de gula gummigrejerna som sitter runt stötdämparna fram har vi bytt ut ett flertal av pga ett oljud i körning över farthinder/ojämnheter.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Kan även vara gummibussningarna på kräningshämmaren fram, men som Dani_ säger så kan det även vara genomslagsgummi på stötdämparna fram.

Mvh, Per
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Aaah genomslagsgummi :)
Kanon, tack för tipsen, ska kolla det.
Mvh
Stefan
Ja
57
James007
325i Touring -06
lyfter denna tråden lite...
Hur gick det med gnekandet Svall?
Har du löst det och vad i så fall var det som gjorde biffen.

Har nämligen exakt samma problem..har uppkommit nu i vintras

//Jimmy
Hej Jimmy.
Nej, ingen lösning på problemet. Men som för dig är det vintertid det gnekar.
Hade bilen på service i höstas och man fann inget underligt och då var det också tyst.
Nu är det vinter, kallt och gnekandet är tillbaka. Högst irriterande.

//Stefan
Har en E92 hyrbil nu,kallt och jävligt och gnek här med.

Blir nog en E46 istället,känns inte värt det.

Henrik
De
87
Deko
BMW 330i - 07
Svall >>
hade liknande problem med min E90. ringde bmw angående det och han var inte direkt förvånad när jag berättade för honom att det var oljud från framvagnen.. så tydligen är det känt problem hos bmw.

Min lösning var att jag rensade ett plast nät som finns ovanför stötdämparen körde ner handen lite och tog bort skit som samlats. Det blev bättre men ljudet försvann inte helt så jag tog och tvättade bilen med högtryck i hjulhuset mot stötdämparna. startade bilen och shoooppss så var problemet borta. men du har nybils garanti antar jag och då kanske det är lika bra att lämna in den eftersom bmw har tydligen problem med sina 3 serier just i framvagnen. vad det är vet jag dock inte.

MVH
Dennis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.