AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.374

Vilket torkablad (komplett) till bakrutan E46 touring

al
20
alexblue99
Bmw 328 touring-1998
Fick min bakrutetorkare till E46 touring idag. Betydligt snyggare än min gamla fula E36 torkare. (jag har en 328 E36 Touring) uppdatera lite...

Skulle åka till mekonomen och köpa ett komplett torkablad till den men det fanns inte i deras system??

Någon som vet vad det ska sitta för torkablad?

Mvh
Alex
Det har en special längd som jag enbart lyckats hitta hos BMW åf. Antagligen bara de som säljer det!
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag har inte heller kunnat hitta det någon annanstans än hos BMW.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Min hållare var fortfarande fräsch så jag köpte bara gummit på metervara och kapade till rätt längd. Både e46 och e91 nöter ju torkarblad på löpande band så det är skönt att kunna byta ofta till en vettig peng.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Dessa skulle jag råda dig att köpa hos din BMW ÅF, de är inte speciellt dyra och då slipper du byte endast gummit (ifall du skulle tycka att det vore drygt).
al
20
alexblue99
Bmw 328 touring-1998
Jag tackar för informationen. Jag förstod till slut att det endast gick att köpa genom Bmw. Bladet har en speciell klack baktill som måste gå i en öppning i armen.

Till er som skall göra denna uppdatering så måste ni "såga/skära" bort ca 4 mm på toppen på plastarmen, då denna går i rutan före gummit.

Mvh
Alexander Tobiasson
Oskarshamn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.