|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag kikar på E46 Compact, verkar vara trevliga bilar med mycket komfort och låg bränsleförbrukning. Är lite fundersam i mitt val. Hade hittat en 318ti med sportstolar och multifunktionsratt som verkade kanontrevlig. Tyvärr såldes den väldigt fort. Kvar på blocket finns ett gäng 316, dock bara en enda 318 som är på tok för dyr. Antagligen får jag sålt min bil på torsdag och behöver då något att ersätta den med. Min fråga är - är det värt att vänta på en 318 eller kan jag lika gärna slå till på en 316? | |
|
Efterosm prisskillnaden normalt inte är stor och 318 ofta har mer utrustning skulle jag definitivt försöka vänta på en 318 om du har möjlighet. 316 har känns som BMW avseende både körmässigt och kvalitet, men motorn är definitivt inte rolig. Vi har både 316ti -04 och E36 316 Compact -00 i familjen och jag köper definitivt inte en 116i nu när den gamla ska bytas, utan då blir det minst 120 och troligtvis diesel. |
|
|
Var ute idag och provade en 316ti. Det är ju akut brist på 318ti på blocket... tyvärr! Får se vad det blir. Om jag har tålamod skall jag försöka vänta ut någon som säljer en vettig 318ti. Förutsatt att jag nu får sålt min egen bil. :) |
|
|
vänta om du kan jag anser det vara värt det. Som du märkt är det mkt ovanligare med 318 än 316. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Alright.. Vad tusan då Johan, du har ju en! Vill du inte sälja den till mig? :) Min fru blir jätteglad. ;) |
|
| johan har en 318iT inte 318ti. däremot har han en fin 323ti. | |
| varför itne en 325:a :P visst drar dem lite mer i stan men på ländsväg ska det väl itne va så stor skillnad.. 325:orna brukar itne kosta mycket mer men är offtast välutrustade | |
| En 325a drar 2 dl/mer per mil, så det är inget alternativ. | |
|
Det är helt klart värt att vänta in en 318ti istället. |
|
| har du sålt bilen?? det finns ju även en diesel motor till compacten om man erkligen vill åka snålt | |
BCR |
Hade en 318ti-04 med M-paket, imolaröd. Rktigt trevlig bil, bra väghållning och trevlig att köra. Dock ingen raket. Försök hitta en 318ti med M-paket (väldigt ovanlig) den är klart snyggare än den utan. /Håkan oo=00=oo |
|
Neppeligen, köparna till S4an fick förhinder och hinner inte komma på kanske en vecka, tyvärr. Rätt magert intresse annars från folk, lite bytesförslag och sånt men inget intressant än. En 318ti med m-paket låter ju förträffligt trevligt men lite VÄL ovanlig för att orka vänta på. Sen misstänker jag att priserna är därefter också. En diesel hade inte varit fel, dock slösas det inte med dem heller på blocket. |
|
| får man fråga hur stor budget du har att röra dig med? | |
| Länk denna verkar ju trevlig om man har råd | |
|
Länk Länk Surf Or Die!!! |
|
|
Eller varför inte en coupé? Länk Länk Surf Or Die!!! |
|
|
Budgeten är väl ganska flytande. Kring 60-70 är tanken. Compacterna brukar inte ha gått så långt verkar det som, vilket passar oss utmärkt då vi tänkt ha bilen rätt länge. Dieseln hade varit utmärkt, dock sköt den över prismålet ganska rejält. Får se när jag blir en dubbelturbo fattigare.. |
|
|
Såja, en finsk herre har hört av sig och skall ha bilen, handpenning kommer. Låt compact-jakten börja. :) Ps. Frugan är fortfarande sur för att hon inte får en Skoda Fabia/Hyundai i10/valfri annan skokartong |
|
|
På måndag lämnar vår Audi S4 gårdsplanen och åker mot mumintrollens förlovade land. Någon som känner till en fräsch E46 Compact? 316 eller helst 318? Multifunktionsratt och klima är krav, jättegärna sportstolar. :) Volvo 480 Turbo |
|
| Länk lite over budget men gar nog att pruta ner nagan krona i alla fall | |
| Med tanke på att den saknar både lättmetallsfälgar och dimljus fram saknar den troligen klimatautomatik. Jag har för mig att dessa saker ingick i ett och samma paket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.