|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst genom alla airbag trådar men jag skapar ännu en! Till att börja med så kikade jag på några andra småfel på bilen och pillade lite på säkringarna. Startade bilen dagen därpå och airbag lampan lyser, hmmm, det var då jag läste genom alla trådarna här på forumet. Körde en diagnos sökning och fick ingen kontakt med modulen, kikade på säkringarna igen och säkring nr. 11 saknas just den till airbag passagerar stol. Nu kan det vara så att jag har gjort en miss dagen innan och flyttat den säkringen. Någon som vet om där skall sitta en säkring 11? Diagnosens svar först "seat recogniton (något liknande)" Raderade felet startade bilen och senare gjorde en ny sökning som sa att bältesspännaren är kass. Vad tror man om detta (Carsoft diagnostik) Allting detta med säkring 11 på plats. Den lampan har tänds några gånger någon sätter sig på den stolen men flytar dem arslet lite eller en gupp i vägen så släcktes den. Så vad säger ni!? | |
Juventini |
som du skriver här: "Den lampan har tänds några gånger någon sätter sig på den stolen men flytar dem arslet lite eller en gupp i vägen så släcktes den" så antar jag som inte så pass kunnig, att det måste va någon sensor som strular. men men kanske någon annan kan ge exakta felet. Lycka till! |
|
Ja det är nog sant att något är fel men det lyser konstant utan säkring 11, när den säkringen sitter på plats så lyser den inte konstant utan bara om någon sätter sig på stolen (dock inte alltid) Så till att börja med skulle jag gärna veta om ni har säkring 11 på plats och i så fall var jag har slängt in den säkringen som skall sitta där :) Nja, det sista får jag nog klura ut själv. En säkringsöversikt på Svenska till e46 skulle inte vara dumt om någon har att länka till. |
|
|
Säkringsöversikt E46 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.