|
|
|
|---|---|
|
Ja, nu har jag kommit på dessa tankar att jag ska rusta upp min M5 e34 3,8l -94. Inredningen: -Baksätet nytt. +en del i mittkonsolen. Underrede: -Byte av samtliga stag samt bussningar och kulleder. EDC-stötdämparna är troligen i ett hyfsat skick. Inget oljeläckage och liknande. Men hur dyrt blir det med en renovering av EDC-dämparna måntro? Samt en ny lack på hela bilen. Motorn skall tätas och nya lager och packningar , samt ventiljustering och spjälljustering. Kom med ideér och förslag som en hjälp på vägen. Glömmer säkert mycket. | |
|
Roligt projekt, jag vet vad du kommer att gå igenom. Jag började renovera upp en B10 3.5 förra våren. Hämtar den från lackbehandling idag och SBP imorgon. Sen är jag nästan klar... Så det tar tid och det kostar pengar. STEPHAN här på AP har gjort en totalrenovering av en B10 Bi-Turbo som du kan läsa om i hans bilblogg. Man kan väl säga att man blir mer och mer petig under vägens gång. Man ser något som är i OK skick men tänker "fasen det är lika bra att byta när jag ändå håller på". Jag ligger på runt 80.000:- i renovering nu och det kommer man inte långt med om man ska göra en totalrenovering. Men stort lycka till och det finns mycket kunskap här på forumet så det är bara att fråga på! München |
|
Gemini__ |
Kul att du tar hand om din bil, skulle vara skoj att följa din renovering/återställning till nyskick. Som sagt, gå in på sidan jag nämnde för lite tips och idéer. Mvh: Thomas |
|
Ska bli spännande att se slutresultatet. :) München: 80 papp är ju en siffra man lätt kommer upp i, bara en hellack går ju på 25-30k och sen är det som du säger, varje gång man rör något på bilen hittar man 14 till saker man ska renovera/byta ut. :) |
|
|
Ja 80´ kommer man inte långt med, som du säger bara en lack (med bra förarbete) går ju på minst 30´. Jag har gjort en ansiktslyftning på min bil, inga större grejer egentligen. Bytt gamla delar mot nya, en ordentlig översyn av motorn var 30´ med byte av packningar, bäljar, kablar m.m. OM man ska gå hela vägen och inte är BMW-mek/lackerare/allmänt duktig på bilar så måste man ta hjälp från proffs och då är man nog uppe i minst 500.000:- Så det är bara en fråga om vart man drar gränsen! München |
|
|
München; Det går ganska fort att övertrassera 500' också ;) Lycka till med renoveringen Sariin! M V H Stephan |
|
|
STEPHAN; Ville inte nämna någon summa kring din renovering, då kanske Sariin hade backat :-) München |
|
|
Antagligen. Men han kommer säkert spåra ur även som du gjorde?! ;) M V H Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.