|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt batteri i bilen för att denitne startade med det gamla och det har varit dåligt så jag tänkte nu ahr det väl gett upp. Men efter byte så startar inte bilen. det händer inget när jag vrider på nyckel. Jag får även upp på min skärm att jag skall trycka in en 4 siffrig kod. är det till bilen för att den skall starta eller är den bara för själva navi och tv´n och det. för omjaginte missminner mej så hoppade radio´n igång och jag fick ljud i den. Om det är en kod. vart får jag den? jag kolalde igenom min service bok och dom papper jag fick med av tidigare ägaren men hittade inget där. Om det inte är en kod till sjävla hjärtat av bilen utan bara till skärmen. vad kan det vara för fel då när bilen inte gör ett ljud ifrån sig när man vridet på nyckel. Har kollat alla säkringar och dom är hela. behöver verkligen hjälp. /niklas | |
|
Hej, Koden i skärmen samarbetar med startspärren. Om du ej slår in rätt kod så kommer inte bilen ge en suck ifrån sig. Ibland kan dock navigatorn bli konstig vid låga spänningar och gå sönder. I dessa fall hjälper det om du kopplar ur sladdarna ut navigatorcdspelaren så kommer bilen att starta. /Andy |
|
|
Det var en startspärr ja.. Det var bara att vänta ut 10 minuter knappa in en valfri kod så hoppade bilden igång. Det skulle inte vara någon startspärr på 00 och framåt enligt bmw men tydligen hade jag det i min bil.. så är det blera somahre samma problem så borde det bara vara att vänta. funka för mej iallafall.. /niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.