AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.442

Försäljningsfråga angående min bil.

Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Tjena alla glada!

Tyvärr är det på tapeten att sälja bilen, studier som hägrar!

Tänkte höra mer er här va ni tror kan va ett lämpligt pris?!

Hur bilen ser ut hittar ni här: Länk

Info:

*Svensksåld
*Skattad å bes.
*14500mil
*Topazblåmetallic
*Klimat
*Farthållare
*Xenonljus
*18" Sommar (Bra däck)
*16" Vinter (Ok däck)
*Sänkt 45/30 (Endast fjädrar)
*CD-stereo (Pioneer eller Original Business CD)
*Svart tygklädsel
*Mittarmstöd
*Inspektion 1 gjord av mig i våras, kvitton finns, (S-bok ifylld tills dess)
*Nya bromsar bak (Skivor+belägg+handbromsbackar)

Så va tror ni man skulle kunna få för den?

Fråga gärna om det är nåt ni undrar!?

//Markku
Av infon ovan gissar jag på ett slutpris på ca 60kkr. Fast å andra sidan verkar marknaden för äldre begagnade bilar tagit rejält fart så det går kanske att få ut mer.
Verdi
Listigt förklädd annons? ;-)
Så sant Verdi;) Men vadå, alla sätt utom de dåliga är bra,, hehe
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Tack för hjälpen.

Men hade det verkligen vart en annons så hade jag självklart lagt den på powerbörsen eller blocket på en gång?

Skulle bara kolla va ni trodde om pris å så.
Får du inte mer än 60papp så har du gjort en riktigt usel deal. Visst är avsaknaden av sportstolar och skinn ett stort minus men mer än 60papp bör du lätt plocka ut.
80-85 skulle jag vilja säga.

Hur mycket E46 får man egentligen för 60? Gammal sliten 323 från 98?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Zed82: Sålde min svensksålda 325iT-01 med bla halvskinn sportstolar mm för 64.000 för ca ett halvår sedan. Hade gått 21.000 mil.

Så jag tror runt 65' max 70'.
BjörnB: Det är iofs stor skillnad mellan 14500 och 21000 mil, för ett halvår sedan var det dessutom svårare att sälja bil överhuvudtaget pga finanskrisen.

Jag upplever att marknaden har återhämtat sig någorlunda i dagens läge. Trådstartarens bil ser dessutom välhållen ut vilket ytterligare driver priset uppåt.

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Håller med Zed82. Jag hade lagt ut den för 85-89'.

Lycka till / Jimmy

Skriv gärna vad resultatet blev av försäljningen gällande pris. Denna tråden är en klassisk högvärderar kontra lågvärderartråd. Vilken grupp får "äta hatt"?..:)

Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Äntligen lite seriösa svar, tack!

Min idé va å lägga ut den för 90. Men vi får se hur det blir, inte säkert att det blir försäljning.

Men skriver här när det är dax.

//Markku

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
90' är riktigt högt. Kan säga att jag för snart två år sedan nobbade att köpa en 325iA -02 12.000 mil, sv. såld, skinn osv för 92'.

--------------------------------
//Lövet
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ca 70-75000 kr tror jag. Slutpris. Ej facelift samt tygklädsel är klara nackdelar enligt mig.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Gäller att hålla i sär annonserade priser och förväntat slutpris.

När jag skriver 65-70´ menar jag inte att du den bör annonseras ut för 65', kanske snarare 72-75´ i första läget.

För 90' hittar man lätt bilar som i alla fall på pappret verkar vara en bättre affär (330 eller faceliftade 325:or)

Hur som helst, lycka till!
Tror du kan lägga ut den för ca 80-85k, med ett slutpris runt 70-75k, om du vill ha den såld. Står annars lite 325ci svenskor med 12-13k på mätaren för ~90k som varit ute sedan april månad i omgångar utan att bli sålda samt några vanliga sedaner med 14k på mätaren för 89k hos handlare.

Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.