|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har den automatiska klimaten i min bil. problemet började med: att jag hade auto läge inställt och tyckte att den inte kunde hålla temperaturen. Jag har mittenutblåset på panelen öppet och reglaget på 3 blåa prickar. Tempen är intställd på 19 grader. Jag höjer fläkthastigheten manuellt och det blir skönt i bilen. Jag har hört ibland att fläkthastigheten varierar när den är inställd på auto. Igår när jag skulle köra in i garaget blev det full fart på fläkten och den stannade inte när jag stängde av bilen. När jag startade bilen igen, föll den in i sitt vanliga beteende dvs att det inte blåser så mycket. Som sagt när den är i manuellt läge fungerar allt felfritt - hittills iaf. Mvh /NP | |
|
BMW säger att det är fläktstyrningen med ett motstånd. Kostnad för byte 989:-. Nu när jag var ute med bilen på lunchen fungerade allt perfekt! Hmm. Finns det någon annan BMW kunnig firam här i Linköping? Vet att det finns någon mer i Hackefors... Mvh /NP |
|
|
Det är nog GA:s Bil & Motor, Länk som du tänker på. Han håller till ute i Hackefors. Har inte haft nåt med honom att göra tidigare, men skall lämna bilen där för Insp I efter midsommar. /Micke |
|
| Du behöver nog inte ifrågasätta deras slutsats ang. motståndet. Det är ett mycket vanligt problem och din beskrivning tyder på att de har helt rätt. Även priset är rätt, själv har jag betalt 1300:- två gånger på ett år. | |
|
Nu har det börjat fungera - felfritt!!! Frågan är bara hur länge det fungerar. Mvh /NP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.