AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.016

Sänk premie vid uppskjuten försäkrings start !

Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
När jag skulle köpa en 330 cab för en månad sedan kollade jag runt vad försäkringen skulle kosta innan jag slog till.
Bästa pris fick jag via Insplanet hos Salus ansvar på 8000kr.

Nu ingick det en 3 månaders Blocket försäkring i köpet, så jag ringde Salus och ville flytta fram startdatum 3 månader. Inga problem lät man meddela, släng papperna nya kommer med posten.

Döm av min förvåning, men nu kostade den bara 6000kr. Min första tanke var att den löper 3 månader kortare än tidigare och därför är på ett mindre belopp. Men nej ! 1års försäkring. Undra om det inte var Insplanets del av kakan som försvann ?

/nöjd
Det kan vara så att insplanets del försvann eftersom du ringde dom direkt. Kan också vara att du fått en lägre premie pga att försäkringspremier kan ändras ganska snabbt faktiskt! Kan vara skillnad om man kollar tex idag och om 2 veckor. Gissar på att det är båda sakerna!

Det e bara att tacka och ta emot! :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nog för att Insplanet tar betalt men några 2000kr är det inte fråga om. Snarare någon eller några hundralappar i provision.

--------------------------------
//Lövet
D-
25
D-flex
Z4 3,0 -04
Insplanet får 7% av premien, enl. mitt senaste kontrakt med dom.

Sen att försäkringsbolaget ringde direkt till mig och sänkte premien ytterligare några hundralappar gjorde ju ingenting :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.