|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Har nu haft min X5 3,0d 2007 (E70) ett tag och kom igår hem från första riktiga långturen. Vilken underbar bil! Vi har kört drygt 300 mil på 9 dagar, t.o.r. Österrike med lite utflykter i alperna. Fulllastad bil med takbox för att få med barnvagnen. Underhela resan var AC på, en 12V kylbox och lös GPS inkopplad. Med blandad körning som inkluderar Autobahn körning i ca. 140 km/h (ville inte köra snabbare pga takboxen), alpkörning över Grossglockner upp till 2600 möh, stadskörningar och lugnare etapper så har den endast förbrukat 9,6 l/100 km. Det tycker jag är suveränt för en så pass stor och tung bil. Att man samtidigt åker snyggt och bekvämt gör ju inte saken sämre. Bellner | |
|
Jag håller med! Det tycker jag är en helt okej siffra med tankte på last och körning. Min bensinare (E53 3,0) skulle nog dragit 1,3-1,4 under samma förutsättningar. Dock blir det rent ekonomiskt billigare för mig med bensin med tankte på den extremt höga fordonskatten (ren idioti!) på stora dieslar. Jag kör ca 1000 mil om året. Jag ser gärna att min nästa bil blir en E70... dom är grymt snygga tycker jag. Gärna en 3,0 sd. //erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.