AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.095

Diverse frågor om min nyare BMW 320 e46 -04

ro
27
robinhood
320i Touring -04
Hej!

Den ska strax in på oljeservice, den har gått ca 7500 mil.

Lite småsaker som jag funderat över, kanske någon mer kunning kan svara

Varje morgon när jag lägger i backen och ska köra iväg så tycker jag att det låter lite märkligt, är det något vanligt?

Är det någon som har provat att göra eco-tuning på sin 320? kommer den dra mindre bensin??? just nu drar den 0,8-0,9 på motorvägen.

Är det någon som har provat att installera Dension Gateway 300 på stereon, fungerar den bra?

Vet någon vart man kan köpa trimparts, panellister (aluminium)?

Ni
966
Nip
320i-04
Känner inte igen ditt problem med backväxeln.

Det enda problemet jag tycker med backen är för låg kraft att lägga i den, eftersom ettan är bredvid. Har ofta fått i backen när jag skulle iväg snabbt.

Min drar ung 0.74 landsväg med mest 90-väg(med lite rondeller till jobbet osv). Med 110 väg sådär 0.77. Mina siffror är kompenserade för 0.02 glädjesiffror från färddatorn.

Kanske Touring drar något mer, vet inte.

Jag kör på 98 som rekommenderat.
ro
27
robinhood
320i Touring -04
I min låda får jag trycka lagom hårt för att få i backen? Missljudet upplever jag varje dag, det är inte bara i backläge utan även när man rullar sakta frammåt har jag hört nu, gnisselaktigt, ej bromsskiva, mer typ läckande packningsljud tycker jag. pip-gnissel, Avgasrelaterat? Kan ju vara att något behöver smörjas vad vet jag, kanske borde be snubben som gör oljeservice att kika på det, när vet man att man behöver byta växelådsolja? Tycker lådan är rätt trög... eller svårväxlad.

Så den drar lite mindre med 98?, är ganska ny bilägare så frågorna kan låta dumma.

Hade varit kul att veta om någon mer provat eco-tuning på motorn..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.