AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
927

Tips om glödlampor

Om man vill ha bättre halv- och hel-ljus enbart med nya glödlampor, vad är iså fall bästa köp i dagens läge, och kanske också tips på inköpsställe i Göteborg. Har en E46 2003:a 318Touring.

Na
3
Naslund
318i Touring -02
Jag har inget tipps på just glödlampan. Men kolla så att skyddsglaset (plastkåpan) som ligger utanför belysningen ser fin ut. I och med att den är av plast (och kan bytas ut) mattas den och blir "mjölkig" utav vägsalt, stenskott, värme, solen mm mm. Om dessa är dålig spelar det ingen större roll hur bra lampor du knölar i där bakom.
Tänk på att du ZKW-belysning på bilen och att du väljer rätt kåpa efter det.

Position 1 på bilden: Länk även den gummipackning som ligger över bör bytas på samma gång. Ca 800 resp. 200SEK hos BMW, 2000 spänn/bilen.
IL
26
ILove E46
320d Touring -05 (E46)
Jag minns att jag läst test i bl a Auto Motor Sport där Philips generellt fick högt betyg för sina bilstrålkastarlampor. De är inte så dyra heller, väl under hundralappen per styck för bra lampor (om än inte de allra bästa).

Hörde på jobbrt att biltemas H7-lampor var lika bra som Philips bästa, men till ett angenämare pris. Kan detta stämma tro?

Conan999
jupiter: jaåå det stämmer ang ett test som var för ett tag sedan

Conan999
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.