|
|
|
|---|---|
|
Efter att läst trådar och mekartips gjordes tidigare ett lyckat byte av mitt bakre högra hjullager. Så tack alla som gjort den informationen tillgänglig. När jag nämnde bytet för förre ägaren, som jag känner mycket väl, sa han: "Konstigt, vi lämnade in bilen till BMW förra året för att åtgärda samma lager". Så då till min fråga. Vad är det som kan göra att lagret slitits så fort? Vinterdäcken ligger på plåtfälg och kanske inte är helt runda (?), men jag kände inga problem med dem eller bilen då de satt på. Jag kör inte med fälgar som behöver "spacers". (Har läst här att det kan vara en bidragande orsak annars.) När jag pratade med BMW innan bytet sa de att om jag kört med dåligt lager länge kunde även "medbringarflänsnavet" behöva bytas. Position1 i länken: Länk Nu bytte jag lager i väldigt tidigt skede, så denna bör inte vara sliten - inte av mig i vilket fall. Så. Har någon erfarenheter eller idéer om vad det kan vara att jag fick byta så snart igen? Är något snett i upphängningen? Kan BMW identifiera och justera felet, eller byter de bara del efter del tills jag slutar att komma tillbaka? Bilen i fråga är alltså en 318i Touring -02, e46 facelift med andra ord. Tacksam för all hjälp som kan erbjudas! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.