|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett akut problem på min 525TDS E-34:a Får bara värme, har bytt värme ventiler(splitter nya), kollat säkringar bytt hela panelen i bilen.. Men nu har ja kört fast, Nån som kan hjälpa mig med detta, å ventilerna låter inte som på andra E-34 or, har även provat med andra värme ventiler men låter på samma vis, de bara knäpper i dom vad är felet... Mvh Håkan..... Kråkan | |
|
Sökte här på forumet hittade det här. hej! har en 520 94:a med ac. finns bara värme i bilen, har prövat att byta värme ventilerna och ac panelen utan förbättring. förslag på va de kan vara för fel? Jag har haft samma problem med min bil! Har du ACC eller AC? Om du har AC (IHKR/F3) som jag har på min bil så var mitt styrdon trasig, det hade helt enkelt ärjat på kretskortet. Titta gärna i kontakten oxå. Dina vattenventiler styrs av minus, det är tre ledningar in en plus (mät så du har plus in!) och sedan jordas dom ner=stänger. Faller funktionen bort så ger dom alltså full värme. tack mogge! plockade bort styrdonet igår å då såg jag att det var ärjat i en av kontakterna, rengjorde kontakten å bytte filtret när det ändå var framme och nu funkar det klockrent! 628csi |
|
| En tillfällig lösning för att få kalluft är att du stänger allt utom mittenutblåsen och drar över den lilla ratten på mittenutblåset till kalluft (blåa prickarna). Då kommer endast kalluft oavsett vad kliman står på. | |
| OKay... jo ja har ac.... Men vars ska ja leta reda på styrdonet??? | |
| Hade samma fel på min styrdon gick på ca 1400kr på bmw. Hade ärjat över halva kretskortet. Styrdonet är placerat under fotstödet på vänster sida på förarplatsen. Den sitter nertryckt i tröskeln. Inga problem att kolla själv då det går att få bort kåpan över krestskortet, kolla hur den ser ut innan du beställer en ny. | |
|
De ska ja ta å gå å kolla på en gång.... Återkommermed info hur de bär iväg.... Tack för alla råd |
|
|
Mmm antingen är ja blind eller så är de nå konstigt hittar som inte åt styrdonet.... Kråkan |
|
|
Du behöver riva en hel del nere i hörnet. den sitter intryckt rätt långt ner i tröskeln så att säga, sitter mellan dörrstolpen och hjulhuset till vänster om pedalerna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.