AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.166

e39 höger vindrutetorkare

Oa
53
Oa1
535 xD -16

530 xD -17 Innovation edition
Hejsan idag på vägen hemmåt på motorvägen i detta gulliga regn så dog högervindrutetorkare, så stannade till på bästa möjliga ställe för att se om någn skruv eller liknande gängat upp sig men något sådant kunde ej synas tror man måste öppna upp lite större för att kunna se något bättre.

Någon som har haft liknande problem och vet hur man åtgärdar det på bästa möjliga?

Tackar på förhand!

Tror jag sett ett par trådar om detta tidigare, ett tvärstag mellan torkararmarna kan hoppa av. Har inte behövt kolla själv men lite får man öppna upp för att komma åt. Real OEM kan säkert ge någon fingervisning med bild.

FP
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Har du kollat så att det inte bara är själva splinsen i torkararmen längst ner som inte är riktigt dragen
Hade det problemet när jag byt ruta bara att dra åt muttern de hade väl inte spänt den riktigt

Ha de T
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Har hänt mig ett par ggr. Det brukar vara ledkulan till staget mellan torkarna som slits och således gör att kulan hoppar ur led. På min gamla 520 la jag i lite fett och klämde åt leden lite med en tång. Höll de år jag hade kvar bilen i alla fall.

/Johan
le
224
leifeugen
540IA -02
Hände mig vid byte av vindruta,de hade inte spännt skruvarna på ena sidan ,dubbla så torkarna vred sig till skit tur att inte vindrutan skrapades.Vindrutefirman stod för ersättningen.Oftast funkar inte automaten för putsarna och initianeringen hos BMW betalar dom icke.Så alla trådar om susning efter rutbyte,verkar som de inte är tillräckligt noggranna vid installationen.Talar om E-39,kanske andra är lika knepiga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.