|
|
|
|---|---|
| Lite nyfiken då jag är lite intresserad att byta upp mig. | |
|
Ca 9,6 l/100 km... Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Stadstrafik? Landsväg? Blandad? Lugn körning? Full gas? Specifiera lite :) |
|
| Länk | |
| Nu ska jag vara mycket specifik. Säg ett års genomsnittsförbrukning för den gemonsnittliga Autopower-föraren! ;) | |
Gunget |
I den mån det kan ge någon vägledning så tar vår E91 325 xi Touring med automat 11,5 l/100 km i snitt över ca 1500 mil. Tror knappast en 330 är snålare och om någon här på forumet säger att den tar under litern vid BLANDAD körning så tror jag inte på det! ;-) Åtminstone inte om det är en automat... |
| Låter rimligt, min 01:a med automat drar 10.6 med sommardäck och 9.6 med vinterdäck sett över hela säsongen. Antar att en 330 kanske ligger runt samma om man tänker sig att det är en 5 år nyare bil. | |
| Jag har i och för sig ingen xi men min 330ia M ligger ganska stadigt på 12,6. Jag kör mest i stan och eftersom bilen är köpt pga ett stort bilintresse och inte för att jag behöver den så blir det en hel del nöjeskörning och inte mycket motorväg med farthållare. | |
|
Jag har en 33xi Touring från -06. Den drar som följer: Stadstrafik: 11.8 l/100km Landsväg: 8.5 l/100km (testat mellan Varberg och Borås med en hastighet på 90km/h till Skene och 120km/h mellan Skene och Borås) |
|
| min 330cia ligger ungefär runt 12.5-8 beroende på hur jag kör och det är ren stadskörning. | |
| Hur kan BMW påstå att en 330 drar 0.56/milen landsväg? | |
| efter 20mil landsväg med farthållare på 100 så drog min 0,73 och då är det 18" och lågprofil och automat. Sen är det väll inte samma motor i de nya 330 jämfört med e46an? | |
| Men en '06 330 är ju en E90 väl? | |
| Ja men det har bytts/uppgraderats motorer under e90s livscykel också. Titta modellguiden till vänster, där ser du att -06an hade 258 hk och -08an 272 hk med lägre förbrukning. Vet dock inte hur förbrukningen stämmer med verkligheten, tycker det ser ut som väl bra siffror... | |
| Jag har en 330i (inte X) Automat Touring 2006. Den drar 1,24 l/mil blandad körning på 95 oktanig bensin. Tankade V-Power nu för att se om det gör nån skillad. Sitter 19" BMW fälgar på bilen så det kanske spelar in lite på förbrukningen, men det verkar som fler här har rätt hög förbrukning på sina 330 e90-e91. | |
|
Min diesel drar 0,7 i snitt. Har snålkört den på 0.54 en gång. Manuell med 18" sommardäck. Enl. BMW ska den gå att köra på 0.48 landsvägskörning, men då är det nog rätt mycket medvind |
|
| Men 0.2 i skillnad är jävligt mkt. Nåja det kan mkt väl vara så jag ska inte säga bu eller bä. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.