|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har märkt att min bmw vibrerar lite på tomgång om den är kall. T.ex. första gången man startar den på dagen. Den gör även det när man rullar iväg de första metrarna. Bilen går annars hur bra som helst och låter som den ska. Vad kan det vara? ÄR DET FARLIGT/SKADLIGT? MVH Sebbe | |
| Hej, vet att min(e46 325) gjorde det när kamaxelgivaren(avgassidan) var trasig. Problemet försvann när jag bytte den. Dock kände jag av mer problem än bara tomgångsvibrationerna. Har du haft bilen på ett diagnostest? | |
|
jag hade strul som tusan på min när den va kall å svarade dåligt på gasen när den va kall och till slut så gick den inte alls på en cylinder. felet var en tändspole som lagt av. felet kom smygande och blev värre och värre. började som du beskriver. gick kalas när den gått några sekunder sen efter 1 minut och sen tills den blev varm osv. ett bra tipps är ju att hakar av kablarna eftersom till spolarna och lyssnar på motorn om den ändras mycket i varm mm. om någon inte gör samma skillnad i gången som de andra har du ju felet där någonstans. börja med nr6 närmast torpedväggen. den brukar ge upp först eftersom de blir varmast där. BMW ownz |
|
|
Har varit inne på o bytt lite saker nu men inget har hjälpt! Först gav den felkod på en kamaxelgivare, bytte den men gav inget. Sedan bytte jag verkstad och på den nya kollade han alla värden i bilen. Han fick inte ut några värden av lamdan. Så bytte alla fyra men hjälpte inte. Blir less. Nu ger den inga felkoder alls. Den gula motorlampan lyser i ca 10-15 sekunder efter man startat. När den är varm går den som den ska tycker jag! Hjälp!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.