AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.727

Vettigt prissatt M3:a?

Sida 1 av 2
Såg denna på blocket nyss
Länk

Visst är en såpass lågmilad M3:a sällsynt men vad kan en rimlig värdering vara?

Mattias
Gemini__
180-200 tkr låter väl rimligt.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Min kompis köpte en svenkssåld M3 E46 som gått 6800 mil härom dagen. Bilen är i mycket bra skick och han gav 188´ som ref...
Gemini__
Liite svårare att hitta ett fint lågmilat ex. av en M3 E36 dock. ;-)
Ja den var ju extremt lågmilad dessutom, riktigt samlarobjekt om allt stämmer, såg fin ut.

Micke

Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Skulle den vara ett riktigt samlarobjekt som var värda de pengarna så skulle den gått max 1000-1500 mil.
Kan mycket väl bli ett samlarexemplar, frågan är när?

Pain is temporary - Pride is forever
Ett unikt samlarex- redan idag! Pris därefter.. Undrar hur många 3000-milade enägarbilar av E36 m3 det finns att få tag ?? Och den tidstypsika färgen..
Skulle inte förvåna mig om den blir såld i närheten av begärt pris!
behrozosogh
RÄTT PRIS!!!!

Catch me if you can..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tycker oxå priset känns helt ok. Gäller bara att hitta rätt köpare som inser det och som letar efter en unik E36:a med extremt låga mil osv.

Ser grymt fin ut.

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tycker också att priset är ok. Dock så misstänker jag att köparen befinner sig i Tyskland,Holland eller Belgien. Är nog ett större intresse för en sådan bil där.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Denna Länk förefaller fin och prisvärd i förhållade till ovannämd.
Chrille82; Dock, E36 med SMG har inget vidare rykte och verkar ofta vara ganska svårsålda.

// Erik
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Om det nu är rätt pris...varför är då annonsen kvar?

Frasse
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
J_Bunk: Om du frågar mig tror jag den gula för 250´ blir betydligt mer svårsåld. Tror knappast att det går att få över 200´ för en M3 E36 oavsett spec, iaf inte i Sverige.

Smaken är som baken, men jag tycker estorilblå mot gul är den snyggaste mot den fulaste färgen....
Gemini__
Förvisso, men den gula färgen måste väl anses vara ett signum för denna modell.

Tycker också estorilblå är läckrare, men av ovan nämnda skäl skulle en gul originalare i toppskick inte sitt fel heller.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Varför skulle det bli en samlarbil av en M3 E36 när det är över 90000 bilar som är producerade?

min bil: Länk
"Om det nu är rätt pris...varför är då annonsen kvar?"
Självklart är en så udda, och dyr, bil inte så lättsåld.. Det finns säkert inte så många spekulanter i Sverige, och därför kan det ta lång tid innan en försäljning kommer till stånd.. Och priset kanske måste reduceras- OM nu säljaren är intresserad av det..

Vid en hastig koll på mobile finns det bara 3 M3 som gått upp till 50000km av årsmodell 95-99. Två av dem trimmade och ombyggda..
En originalvagn i Holland till salu för 20500 €..
Länk

Samlarbilar eller inte? Det som i såfall gör dem till just samlarbilar är väl att de är unika genom att de rullat så lite och är i ett, förhoppningsvis, unikt gott skick..

Man kan ju aldrig veta med säkerhet hur långt en bil har rullat.
Självklart så kan man gå på skicket osv för att få en "hum" om hur det ligger till men vad är det som säger att bilen inte har backat mätaren varje gång innan ex besiktningen,servicen osv?

Kul att köpa den bilen........ Låta den stå i ett garage och hoppas att den ökar i värde eller köra med den och låta bilens värde sjunka likt en betongklumb i hamnbassängen. Men det är klart det räcker med en idio... förlåt köpare för att han ska få bilen såld så det är väl bara att önska honom lycka till.

MVH
En bil som den gula svensksålda M3:an riktar sig väl till entusiaster som har en del slantar.. Visst skulle värdet sjunka rejält om man börjar bruksköra den- det är nog mer läpligt att låta den rulla några hundra sommarmil per år..
Vårda och njuta av bilen..

Och värde som " sjunka likt en betongklumb i hamnbassängen" är väl i samma sits som de som köper nya bilar- inte misnt en helt ny M3- men det finns ju uppenbart en hel del människor som är beredda på det..
Det är väl inte troligt att nån köper en lågmilad E36 M3 för 250k för att börja bruksköra den. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa den om jag letade ny entusiastbil men kanske för en något lägre prislapp. Men strax under 200k skulle man nog kunna betala för en sådan bil. Men då krävs det verkligen att bilen är utan skavanker och att miltalet går att verifiera. Som jag brukar min entusiastbil så skulle miltalet öka med kanske 300 mil om året så något stort värdetapp tror jag inte det skulle bli.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.