|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En ny motor är under uppbyggnad och nu när motorrummet gapar tomt så kan man passa på o lacka det,även bilen ska få ny färg men det blir ett senare projekt.Men nu är frågan vilken färg. Har varit sugen på antingen en 02 färg och då lika som min touring dvs veronaröd,eller hellrot som sitter på tex m3. Men nu då jag har en äkta turbo på besök i garaget så börjar jag grubbla om man inte ska göra en "äkta" replica och lacka den vit. Vad tycker ni? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk | |
|
Ja varför inte, du har ingen vit 02 vad jag kunde se - så det låter helrätt! Mvh |
|
|
Slår ett slag för ljusgrönmetallic. Kommer inte ihåg namnet på färgen men det fanns som originalfärg på 02 och det var jäkligt snyggt. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Mintgrön heter den om jag inte minns fel. Min familj hade en sån, den var grymt snygg när den var ny. |
|
|
Är inte lätt detta,jag tycker 70talets färger är lite klena.Grön går bort har aldrig riktigt gillat grönt.Karta här Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Här är en bättre karta Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Förutom Chamonix så gillar jag Atlantblå, Granada och Malaga - lova mig att inte ta Golf, brrr... (Neongröngul) Mvh |
|
|
Fjordblå hade jag valt. |
|
|
Taiga röstar jag på ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Chamonix är klassiskt snyggt men jag slår ett slag för tidstypiska 70-tals färger som inka, golf, ceylon eller mintgrön. På mindre bilar gillar jag starka färger och på en 70-talsbil sitter de som en smäck. |
|
|
Kan inte bestämma mig men jag är nog tillbaka på rött igen,det är nåt visst med en knallröd bil.Rött signalerar stopp,fara,håll undan. Är det ingen som har en bild på en 02a i Hellrot eller Imola. Hm Hellrot med mattsvart huv och mattsvarta lister ,,,,,,, Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Turkis ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Det går att göra sig en liten känsla av det hela på en annan vinkel hur det kan te sig om du tar lite vattenbaserad färg och en pensel samt stryker liknande toner på ett undanskymt ställe i motorn till exempel. Sedan kan du jämföra rent praktiskt hur det kan te sig. 70talet var väl en epok för 2-färgade bilar även om jag partiellt ryser åt tanken såsom originalfantast. Vitt och lite rött i motorrummet Vad var bilens originalfärg? Mvh Asken |
|
|
Nämen vad trevligt att du är tillbaka Asken:) Ang bilen så är det en bil enbart byggd för fart o fläkt dvs den kommer inte att orginalrenoveras. Bilens orginalfärg var polaris sen blev den lackad vit och nu är det en Saabröd som är mest som sandpapper:) Så här ser den ut idag Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Kolla in här, det finns lite att välja av !!!! Länk Länk Anders. En del åker i bilar vi andra åker 02 |
|
|
Snygg som attan Länk både bil och färg Trucker ljusblå med breda oranga stripes vore jäkligt snyggt. Klassiska Gulfracing färger Länk iofs ingen BMW men det skulle göra sig mycket bra på en hottad 02:a som din. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
henke lexus. Är det så här du tänkt dej då ??? Länk Länk Nja....... vet inte om jag håller med.......... Tycker den här är mycke´snyggare Länk En del åker i bilar vi andra åker 02 |
|
|
BMW 02 ja precis, tack för bilderna. Men den oranga randen kan man placera lite hur man vill fast jag hade nog kört med samma som på bilden. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
| om ma skall ha orginalfärg så skall en cool 02a va Inkarot eller Golfgelb! Skall du gå i turbons färger så är ju vit den vanligaste (lite trist) Snyggare med silver eller svart med turbostripes! (Byggdes fem svarta av BMW) | |
|
Ja inte blir det lättare med alla förslag som ni kommer med grabbar;) tackar Tänkbara alternativ är Tvåfärgat Rött Vitt Silver Vad är detta för färg Länk Skulle även vara kul att se hellrot,imolarot på en 02a bild någon? Inka är jag lite trött på däremot colorado kan vara en kandidat. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Här hittar du info Länk fargen Japan rot. En farge BMW kom med på nye biler, våren 02. Den ble tidligere levert på bl.a E87 og E90 serien. En del åker i bilar vi andra åker 02 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.