|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW-fans är det någon som har råkat ut för att få rost uppe vid gångjärnen på passagerarsidan? Garantin har gått ut i januari , finns det någon chans att få detta lagat på garantin trots allt - är det någon som har haft något liknande bilen är en 03 från januari alex | |
|
jag menar gångjärnen till dören på höger sida upp. alex |
|
|
Så fort bilen är över 6 år så får du inget gjort på BMW när det gäller rost. När det gäller årsmodeller som har 6 års rostskyddsgaranti förstås, som din. Jag har inte råkat ut för rosr vid gångjärnen på mina E46:or i alla fall. Men nu får jag nog gå ut och kolla. |
|
|
jag tvätade bilen förhand när såg detta . alex |
|
|
navi. vad har du råkat för ? alex |
|
|
Jag har haft de vanliga rostproblemen, Motorhuv och Baklucka (Touring) men de fick jag bytta någon månad innan garantin gick ut. Inga problem där. Har just upptäckt en liten rostbubbla på vänster A-stolpe, men den beror på stenskott, så det får jag fixa till innan hösten. |
|
|
det hade jag likadant på båda a-stolpar mycket konstig tycker jag alex |
|
| Har det väl börjat rosta så kommer det som ett brev på posten. Mina bägge dörrar ser rent ut förjävliga ut nu och det började just vid gångjärnen och spred sig neråt i hela underkanten på dörren nu. Att du får något av BMW efter att dina 6 år gått ut kan du glömma - det är bara att betala kalaset själv. Fick en prisuppgift på 17 000:- där jag skulle få 2 begagnade dörrar monterade och lackade(har en coupé). Trodde inte jag skulle behöva laga rost på en 8 år gammal bil, finns ju roligare saker att lägga pengarna på. Fixa det så fort som möjligt så kommer du nog billigare undan, tills det börjar rosta någon annanstans. | |
J.B |
Kom i håg att garantin går ut först 6 år från det att den togs i bruk första gången !!! ,,, så är det en 03a som togs i bruk i Juli har den garantin kvar !!! .. Så det fins fortfarande 03 som har garantin kvar .. J.B Länk |
|
tack J.B den togs i bruk i 31 Ianuari. alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.