|
|
|
|---|---|
|
Jag vill ha vita men vill helst ha originalfälgarna 18" 189. Någon som vet om det går? Tänkte såklart inte göra det själv isf. utan en billackerare. Håller färgen? Min nästa BMW: Länk | |
| Självklart att det går lacka fälgarna. De är ju lackerade som orginal... | |
|
Vad kan sånt kosta ungefär? Min nästa BMW: Länk |
|
|
Länk mvh/ Anders |
|
|
Tack Min nästa BMW: Länk |
|
|
Hittade en E93 med vitlackade 189-fälgar: Bilen: (tydligen med lite fotoeffekt men ändå) Länk Närbild på fälgen: Länk |
|
| Jag vet att pulverlack blir hårdare än riktig lack men blir resultatet lika jämnt och snyggt? | |
|
Fick pris på 5000 plus moms för att få fälgarna vitlackade samt att det tar ca en vecka för att härda ordentligt. Helst vill dom göra det när fälgarna är helt nya men jag vill nog inte vara av med en ny bil en vecka direkt. Lät det dyrt? Min nästa BMW: Länk |
|
| Finns flera lackerare som gör de för 2000-2500. | |
|
Fick nog också känslan att det var lite dyrt. Tror jag lägger projektet på is och fixar det i vinter istället. När jag väl får min nya bil vill jag nog KÖRA! Min nästa BMW: Länk |
|
|
Anledningen varför man ska ha pulverlackade fälgar syns här: Länk -------------------------------- //Lövet |
|
|
Pulverlackade måste det nog vara. Vet inte om Sevak menade att man kan få dom pulverlackade för 2-2500. Tips på nån som kan göra det bra och hyfstat billigt i Boråsområdet mottages med tacksamhet. Min nästa BMW: Länk |
|
|
Lackfärg är ju lite känsligare men sålänge man ger fan i att dra på stark avfettning håller det rätt bra. Men om man nu kantstöter fälgen eller får märken och sen drar på hård avfettning på fälgen kan man ju hälsa hem. |
|
|
jag hade lämnat in mina fälgar till min 328 (kolla i "mina BMW"). Först blästrade dom och sedan lade på pulverlack. Kostade 1000kr. Och bra blev de med. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.