AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.654

Motorljud

Sida 2 av 2
capone
tjena bjal_racing: jag har faktiskt en kam/vippor från biltema till min 320i 84. har kört nästa 5000 mil nu med den. går hur bra som helst.. kollat jag in under ventilkåpan ser man inte ens spår på att den håller på att slitas... byter olja var 800-900 mil...

hehe.. ibland ska man väl ha tur :)
frazze
bjaleracing: Mina framhjulslager SKF kostade på Biltema
600:- styck På BMW resdelar tar de 1.250:- för ett
likadant lager SKF......vad är meningen med att handla orig då.............????? (Ren stöld)

frazze
Hoj!
Angående kambyte så vet jag var man kan köpa komplett sats till m40 med kam, rem, lyftare, och vippor till det humana priset av 3600 kr. Dessa lyftare var bredare än orginal och ligger an mot hela ytan till skillnad mot std. Därför blr belastningen mindre och det håller bättre. Även härdningen av kam och vippor skulle vara bättre med denna sats än orginal.
ring och hör: 031 47 35 00 Bavaria HB Göteborg
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Tja!
Jag har fixat till problemet på en polares 318i -89
Räkna med att det går åt 1 st kamaxel, 8 st vipparmar och i de flesta fall några lyftare (dyra har jag för mig), sen behövs det kamrem och spännrull(e/ar) beroende på skick.
Själv tycker jag att M40 är den krångligaste BMW Motor jag skruvat med, men det kasnke är smakssak, har annars sysslat med framför allt M20, M50(ej vanos), M10, M30. Men bytet är absolut inte omöjligt att göra själv!
Lycka till!
MVH Fredrik

>>>Gurkan Låter som ett bra pris! Slå till direkt!
>>>frazze Jag köpte biltema framhjulaslager... det skar efter 650 mil, SKFs går uppåt 20000 mil... räkna på det du!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.