AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
786

Ny medlem - några frågor

Jag blev lite osäker på hur och var man postar. Det finns forum för vissa ämnen. Ska man posta där? Samtidigt har jag sett att många trådar inte ligger i sina, vad ska man säga, ämnestrådar. Jag tänkte posta en larmfråga, såg att det finns nåt ämnesforum med larm. Samtidigt märkte jag att det fanns larmfrågor utspridda i andra forum än i ämnesforumen.

Lite konfunderad fasktiskt.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej och välkommen! :)

Det brukar vara en del trådar som av misstag skapas i fel forumdel och de flyttas inte alltid. Men en bra tumregel är väl att innan man postar en tråd kollar vilka forum det finns och sedan gör en bedömning var den passar bäst. Det är väl där det brister ibland, eller om tråden kanske passar in på två forum..

Hur som helst, tumregeln är att posta tråden där den passar bäst, även om den kanske passar i flera forum. Om det är en fråga om larm på en 3-serie till exempel så tycker jag att den passar bäst i "larm-forumet" eftersom det just finns ett forum för larmfrågor.

Det blev lite förvirrat inlägg av mig, hoppas budskapet går fram i alla fall.. :)

Mvh
Wiberg
Här är det sunt förnuft som gäller. :) Posta i den avdelningen du tycker den hör hemma och beskriv problemet väl så kommer du få ett svar om det är någon som kan lösningen. Om inte får du säkert ett par följdfrågor som kan hjälpa dig fram till lösningen. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.