|
|
|
|---|---|
|
Har en e21 320i -82 med 1,8 litersmotorn. Motorn går mycket ojämnt tänder inte alltid på alla burkar och baktänder. Vad kan det va för fel? snälla kom med förslag! | |
e2179 |
kolla stiften ( rätt avstånd) |
|
har kollat stift boch super fyra kollat kablar kollat fördelare/rotor och rengjort dem |
|
|
Kan inte detta problem ha och göra med den lilla svarta "styrboxen" eller vad den kallas, som det kan stå biltema på..? Sitter väl bakom vänster stötdämpare mot torpedväggen? Ta och prova med en annan i så fall.. Lätta inte på högerfoten! |
|
|
(vet inte om det är inspruting på din motor men om det är det)Prova med att köpa ett rengörings medel till ventilererna, det blandar man med bensinen. STP någonting heter det... kostar en 100lapp. |
|
| Ville bara säga tack för förslagen, har dock testat allt nu, men inget resultat :( | |
|
När började problemen ? Var det efter du har skruvat något (typ en service eller liknande) ? Har du 12volt framme vid bränslepumpen (vanligt fel att pumpen får för lite ström) ? Har du bytt bränslefilter (väldigt viktigt) ? Funktion före styling! |
|
|
Problemet började efter att jag hade tvättat bilen (även underredet). Jag skall kolla filter och strömmen vid bränslepumpen. Tack för tipset! |
|
|
Har äntligen gittat felet!!!!! Min bränsle pump håller på att ge upp och kan därför inte ge ett korekt bränsletryck. Är därför nu i ett akut behov av en ny!!!! Har du en liggande ring 08 7150456 0737 012101 eller skriv jens_h_c@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.