AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.193

Äntligen bestämt mig. Z4 beställd.

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Efter mycket velande fram och tillbaka och med stickspår mot en E93 325 i Cab bästämde jag mig nyss och beställde en Z4.
Blev häftigt förälskad i bilen på premiärvisningen och "VILL/SKA HA" djävulen kopplade ett starkt grepp.

Väntar nu på bekräftad leverans tid på en Alpinvit bil med Korall röd klädsel. Utrustningslistan utöver standardprylarna blev.

216 Servotronic
248 Eluppvärmd ratt
249 Multifunktion i ratt
302 Stöldlarm med fjärrkontroll
320 Ej modellbeteckning
387 Vindskydd
423 Velourmattor
459 Sätesinställning elektrisk med minne
481 Sportstolar
488 Svansktöd
493 Förvaringspaket
4UT Genomlastningssystem med integrerad transportsäck
508 PDC Fram o bak
521 Regnsensor
544 Farthållare med bromsfunktion
563 Belysningspaket
663 BMW Professional Radio med CD
676 HiFi Högtalarsystem

Låter originalfälgarna 2S3 Stjärneker 290 17 tum sitta på bilen vid leverans och tillsvidare. Har sett dom på ett par bilar och jag gillar dom faktiskt. Så får valet bli att behålla dom eller låta dom bli vinterdäcksfälgar till förmån för något annat nice vänta tills i höst.
För vinterdäck ska jag ha då jag planerar att köra året runt med bilen, gillar doften av kyla och nysnö lika mycket som blommande rapsfält.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Grattis. Men är det inte bättre att beställa bilen med större original fälgar direkt? Det blir billigare än att skaffa större original fälgar senare.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Gratulerar. Kommer att bli riktigt fin. Vit bil med röd klädsel verkar vara populär kombo bland köpare av nya cabar just nu.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Fin bil! Men vad blev det för hjärta i den...?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Grodan: Möjligen men dels kan jag inte bestämma mig för vad jag i så fall vill ha. sedan har jag alltid 10 % rabatt på BMW och vid vissa tillfällen 20 % så det jämnar nog ut sig. Och det finns några alternativ sominte säljs via BMW som också är intressanta atttitta på.

Sani: Mellanhjärtat. Räcker mer än väl för bra och snabb puls.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Gött. Den hade jag också valt, gillar tanken på en finslipad sugmotor utan att behöva känna stressen av att man "måste" utnyttja trimpotentialen som finns i 35:an...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Sail//

Självklart finns det snyggare och billigare icke-original. Trodde du var originalist. I så fall, kör på som du redan bestämt dig. :)
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Sail
underbart att tiden ser ut att vara förbi med både kaross och inredning i svart!!
Grattis till dig och din fina smak, det gläder mig verkligen det du valt, läckert! med vit bil och röd klädsel, kanske lite retro men passar otroligt bra på en så vacker skapelse som nyaZ4;an, hoppas vi får se fler vackra färgkombinationer framöver och alla sotsvarta bilars tid är förbi
mvhUffe/bildock
bara att gratulera.. har sett bidler på den färgkombinationen och det är riktigt riktigt snyggt .. vad hamnade allt på om man får fråga`? när blir leveransen?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jo färgkombinationen är rätt läcker. Har alltid gillat vita bilar och har väl lite tröttnat på metallic även om det finns rätt fina färger. Funderade först på Orionsilver och röd klädsel men det blir väldigt udda.
Röd bil med ljusbeige klädsel var också ett alternativ men ljust är lätt opraktiskt.

Listpriset på bilen är 430.000 och godiset stannade på 67.500:-. Via bra rabatt på företaget blir det 438´ for godsaken.

Exakt leveransdag vet jag först nästa vecka men oavsett när blir väntan lång som vanligt när man väl bestämt sig.
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Grattis. Den bilen kommer bli grymt snygg!

Jag gjorde dock omvända resan, började med provtur i Z4 och var mycket frestad men har inte plats eller tid för två bilar så jag tog en 325i cab, också Alpinvit och rött skinn.

Jag ska få min ungefär vecka 30. Vi får utbyta lite bilder när dom kommer.

Min nästa BMW:
Länk
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Nästa exakt samma pris och rabatt som jag fick förresten.

Min nästa BMW:
Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Sahlback: Jag var länge inne på en 325:a också i samma färgkombination. Just för att jag ville ha ett baksäte om än trångt för de få tillfällen jag har mer än 1 passagerare.

Men jag kunde inte släppa att Z4:an är så jäkla vacker o fin att köra, kände att jag skulle ångra mig fler gånger om jag inte valde Z4:an än antalet gånger jag kommer sakna baksätet.

Sedan har jag en liten "Sur Clio" som backup.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Då är det bara att gå och vänta till vecka 32 då.
Bekräftad produktionsvecka vecka 28 och leverans vecka v 32 kom precis.

Passa rätt bra då det är mitt i semestern .
Ma
30
Makk
120D M sportedition
måste säga som åvanstående talare ta en rejäl fundrare på att inte peta med ett stycke större fälgar om du tror redan nu att du vill ha det senare så kommer du defenetift vilja det om en tid,,, har själv erfarenheter av att man "snålar" igen..

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Produktionsveckan uppnådd och snart slut.......suck denna väntan så lång den är.
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Grattis till en läcker bil, valt samma om jag inte behövt en plats för vovven under nätet bakom ryggen! 17-tum är precis lagom, bra!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Idag kl 16 så är det dags att hämta.

Blir nog några mil i helgen :-) Må vädergudarna se till att det är sol....

Tänk vad klockan går sakta.
upp med bilder så fort du kan :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.