|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått på mina fälgar äntligen, det fick bli en budgetlösning sålänge så skippa kommentarerna om att det finns snyggare fälgar haha :P Nu till saken, fronten är för låg men jag tycker baken är perfekt...jag vill inte ha den lägre utan den ska vara så. Hur mkt tror ni behövs sänkas i fram för att den ska bli jämnhög med baken? Ungefär då...behöver inte vara på håret men så nära som möjligt, hellre lite lägre fram än lite högre. Tror ni 30 blir bra? 35? Vad säger ni? | |
|
Bilden kan ju va bra att ha med... [IMG]Länk |
|
|
Redigeringsfunktion hade vart smart :P Länk |
|
|
20 mm borde räcka. Det låter inte mycket, men kan göra stor skillnad. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Tror du det? Jag har sett vissa BMW som har sänkts 40-50 som inte gjort så stor skillnad. Behöver inte betyda ett skit iofs men det hade sugit balle att köpa en 20mm sats och så händer typ ingenting. | |
|
Det enklaste är ju att mäta upp det så vet du på ett ungefär hur mycket du behöver sänka. Jag utgick bara ifrån att du ville ha samma höjd fram som bak. Men hellre för lite än för mycket för användbarhetens och komfortens skull. Vet inte hur breda dina hjul är, för det är också en faktor att räkna med, tråkigt när de tar i, vilket kan hända om bilen är för låg. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Nu kanske jag svävar ut för mkt men fjädrarna fram och bak är ju inte lika utformade. Om vi säger att det är 5cm mellan däck och skärmkant bak och säg t.ex 8cm fram, är det bara att köpa 30mm sats så borde det bli bra? Jag har 225/45/18...för smala däck jag vet :/ |
|
|
Inte för smala däck, men däremot för höga... Lite bredare bak hade väl inte skadat iof. Till sak. Max 30 fram, Max 20 bak. Det är min åsikt. Låter inte mycket men räcker gott och väl. |
|
|
jag tycker du ska ta i rejält när du ska sänka fram, som det redan nu är på din bil (och som det var och fortfarande är på min) så ser det ut att vara mer luft mellan däck och skärm fram än vad det är bak. Jag har m-chassits 15/15 först och sedan sänkte jag ytterligare 35 fram och 10 bak. Nu i efterhand hade jag nog velat sänka kanske 45 till fram istället eller hittat fjädrar som inte sänkte de där 10 bak alls (men jag ville ha likadana fjädrar runt om). Länk (efter sänkning, totalt 50/25) |
|
|
Anders: Ja absolut för höga med men jag fick de för 500:- styck så jag tänkte skitsamma det får gå, jag höll mig iaf precis innanför 5% rullomkretsskillnad då jag hamnade på 4.7%. Det jag syftar på med att de är för smala är att den däckskanten som ska skydda fälgarna hamnar nu knappt 2-3mm länre ut än själva fälgen så den däckskanten hjälper ju inte ett skit. Jag hade behövt 245 eller så hade ev. 235 oxå räckt. Jaja man kan inte få allt, hade kunnat köpa rätt däck direkt men Pirelli P Zero Rosso för en femhundring styck är inte fel, dock beror priset på att de är 3 år gamla. Till sänkningen då, jag hade helt inte velat sänka bak alls så jag tycker det är perfekt som det är. Det är i fram som jag vill ha den lika låg som bak eller ev. liiiiiiiiite lägre hade oxå funkat. Men det känns ju iaf som att nånstans mellan 30 och 40 får jag sikta på med tanke på era tips och erfarenheter. Jag har iaf inget sportchassi på bilen utan det är standard. |
|
| Ja, ta i lite mer än vad du tror ska bli bra fram så kommer du ändå ångra dig att du inte sänkte lite till :) | |
| 60/40 ser fett ut.. | |
|
Så fett vill jag inte ha det :P Eddah: Hmm ja...det kanske är så men fan jag vill ha det perfekt direkt. Man kanske skulle börja kapa i originalet tills det blir lagom, sen mäta och köpa fjädrar som motsvarar den sänkningen :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.