|
|
|
|---|---|
|
ni vet väll om att världen snabbaste serie- tillvärkadebil har en bmw v12 fån 750 i sig lite lätt maserad 498.1 kw / 668.0 hp--7800 rpm 705.0 nm / --4500 rpm ganska fet så man kan nästan säga att bmw har världen snabbaste standard bil tror det var lite mer från bmw på den också så ingen kan komma och säga att den inte går att trimma nå hårt | |
|
Du talar om McLaren F1, den tresitsiga sportbilen ?! Synd att de inte har samma märke under "huven" på den riktiga F1:an MP4-17 också :(. |
|
|
Ja, McLaren F1 är fruktansvärt grym bil. Såg en film när en körde 391km/h med en sådan. De finns inte många tillverkade och priset är högt, men det är ganska så självklart för en sådan bil. V12-motorn som sitter i 750i ska vara den som de har byggt med. Det är en hel del modifieringar som har gjorts så den ska gå så bra som den gör. Skulle vara kul att veta exakt vad de har gjort med den V12-motorn så att det blir så otroligt mycket hk? Det är ju ingen turbo. Han som jag köpte min förra bil av hade åkt med i en Hartge H7 -89 som var turbokonverterad på 474hk i E32 karossen. Han sa att det var det värsta som han någonsin hade åkt med i. //Schnitzer |
|
|
Jag har bara sett en mclaren F1 här i sverige, och har inte en aning om här finns flera eller ens om den här finns kvar i landet. Det närmaste jag har kommit att köra en sådan härlig vagn är att sitta bakom ratten och gasa, dock ej med växel i laggd...men ändå :-) Lite synd att bilen inte var regad...men den skulle till en samlare. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Jag har sett en eller två stycken McLaren F1 till salu på den tyska bilmarknaden med tiden. Jag har aldrig sett en i Sverige och tror inte heller att jag kommer att göra det. //Schnitzer |
|
|
Det går alltid att plocka ut kraft tills materialen inte pallar mer men det gäller ju som bekant även att ha mmmmaaasssssooorrrr med stålar samt en del eller rättare sagt väldigt mycket kunskap om hur motorn fungerar... Lite större volym, lite högre komp, hmmm vad kan mer tänkas ??? annan kamm och lite häftigare ventiler med tillhörande portning och insprut, kanske andra kolvar oxå med tillhörande vevstakar och vevaxel oxå + ett avgassytem som är "rätt" tja det låter ju fint men vilket hål det skulle bli ...glömde ju nästan att resten måste ju oxå palla trycket låda, bakaxel o bromsar ... Man hade ju fått sälja både fru o barn för att få råd till allt det där och då hade förmodligen inte pengarna räckt ändå. Normalt är ju att en bilfabrikant har mkt.högre effekt i sina motorer än vad som sedan brukas i "normalbilarna" pga. att maskinen skall hålla i många mil och år men man kan bli rejält förvånad över hur mycket vissa prylar pallar med... Har en polare som e 5-j****g på motorcyklar o sysslar därför med dragracing på mc. Han plockar ut nästan 300 Hk ur en egentrimmad kawa1000 motor med luftkylning och turbo... |
|
|
Jag känner till minst två stycken som registrerats i Sverige, varav jag kört den ena! Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.