AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.146

E39 -03 Finns det delningsfilter i framdörr på vanlig Business?

Th
9
Theodad
525 dA Touring -08 e61 LCI
Mors!
Lyckades installera nya högtalare i framdörren på vår E39 Touring ikväll. En liten överraskning var det dock att jag hittade något som såg ut som ett delningsfilter i varje dörr. Kan det stämma? Detta är alltså en Business CD från -03 och jag tror det är den enklaste modellen.

Kan man i så fall använda sig av detta ev. delningsfilter till nya diskanter? Jag har inte köpt några highend-grejor så jag anar att det ev. filter som sitter i dörren funkar lika bra som det som följer med högtalarna.

Tackar!

/J
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Skall du alltså bara byta diskanterna? Hade iofs ändå använt medföljande delningsfilter hursom då de är anpassade till elementet.
Th
9
Theodad
525 dA Touring -08 e61 LCI
Ok, tack för svar.

Jag har så klart bytt båda högtalarna och har bättre ljud nu i alla fall. Kändes som det var onödigt att mecka ditt ett nytt filter istf det gamla.

Nu har jag istället problem med regnvatten på passagerarplatsen, men det får väl bli en ny tråd...
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Onödigt skulle jag inte direkt säga , dels kommer du till 90% säkerhet att få ut bättre ljud med de medföljande filtrena samt att om original filtret delar vid fel frekvens för dina nya element så kan de gå sönder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.