AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.201

E90 325i Höger (passagerarsidan) Tar in vatten

Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Höger (passagerarsidan) vid fötterna(högerfot) tar en E90 325i in lite vatten men vet inte vart ifrån det kommer , detta händer när man tvättar bilen. Någon som vet vart vattnet kommer ifrån eller haft samma problem, detta märkte jag när man skulle damsuga bilen då jag märkte ena hörnet av bilmattan va lite våt, detta har hänt nu 2 gånger. Detta händer bara på höger passagerarsidan.

Mycket tacksam om någon har ett bra svar på vad det kan vara för fel.

Har du kollat gummilisten runt dörren? Är instegströskeln också fuktig efter tvätt?
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
gummilisten runt dörren har jag ej kollat, tröskeln är inte blöt så det har inte runnit ner från den ! jätte skumt har en vän som jobbar på BMW inte hans vet, han sa de brukar också rinna ner från dörren på vissa de har hänt
Ja att det läcker in vid dörren har man varit med om med alla sorters möjliga bilar i gott skick. Var på mattan är det fuktigt, i vilket hörn?

/ Hugo
Låter som om det den sk fuktspärren i dörren?
Massor av e46or har haft detta problem,inkl våran med som jag åtgärdade förra året.
Även e39or har varit drabbade.
Nu vet jag inte om e90or har samma typ av fuktspärr som e46or,e39or, men det låter onekligen som samma fel?
Svagt i så fall av BMW att inte lösa ett så pass vanligt ock skadligt fel.
Be en BMW verkstad att åtgärda fuktspärren,det borde vara ett sk garanti-jobb när bilens fuktspärrar inte fungerar som det är tänkt.
Du skrev att den tar in vatten vid tvätt?
Be någon spola vatten vid dörrfönstret i dess nedrekant samtidigt som Du sitter innuti bilen.
Då kan Du se vart vattnet kommer ifrån samtidigt som Du vet varifrån vattnet spolas (källan).
Lycka Till..
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
hugoni, på höger sida(om du har den framför dig) på mattan närmast dörren samlas lite fukt/vatten

Alex84, hade tänkt mig göra de när jag kommer hem spola ner den som fan se om jag kan se vart de kommer ifrån fick samma tips från BMW Göteborg.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Inte bra, kan bli rost i framtiden. Har du bytt framrutan nångång?
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Tror jag har löst detta fall på denna E90 den verkar ta in all vatten genom dörren precis som alla andra BMW, Tätningen på dörren har släpt på göra sidan så ska fixa de i veckan se om de hjälper.

Gjorde ett test lägga papper hela vägen vid insteglisten den vart helt blöt på göra sidan, medans vänstra helt tort.

:D
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
*högra och inte *göra
Kushter: Skönt att höra att Du hittat problemet,men mindre trevligt att höra samma problem på en nyare BMW :(
Hoppas det löser sej ock Din bil lever många trevliga mil framöver :))
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Alex84: Ingen kul alls alltså en ny bil med nya karossen. Dåligt av BMW
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Det va ett klet som sitter på varje dörr som hade släpt! NU tar den inte in vatten :D
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Har också problem med att min 330xd uttagen mars -07 läcker in vatten på passagerarsidan. Det är ganska mycket och läcker även när det regnar.
Någon som vet om BMW fixar detta på förlängd garanti? Märkligt att inte föregående ägare sett till att få detta fixat medans nybilsgarantin gällde.

MVH Christofer
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Vet inte hur dom ställer sig till detta nu för tiden men mig hjälpte dom med detta felet på min e39:a efter det att garantin gått ut.

Beror väl lite på hur man frågar och uppträder, om du förstår vad jag menar.

Annars tror jag att det kostar runt en 1000-lapp om dom inte bjussar på det.

Å andra sidan är det inte så svårt att fixa själv. Om du är normalhändig så är det bara att skruva bort dörrsidan och i bästa fall trycka fast spärrskiktet i fästmassan igen. Så har jag gjort på min e46:a. Är kletet inte tillräckligt kletig så har jag för mig att gojset heter Butylmassa, men det kan vara helt uppåt väggarna med.

Hur som är det skralt av BMW att detta felet återkommer på alla deras bilmodeller år efter år.

Niklas

Fransosen
Re
135
Reloaded
BMW 325i -07
Jag har samma problem men jag får mattan bak blöt. men verkar som de rinner från från framdörren.
för jag har blött på instegslisten.

Är de samma problem då att de är fuktspärren i dörren som är trasig?

me
128
mekkhn
320i Touring -07
323i -86
525i Touring -93 såld
520iM -01 Imola
Honda 1100 blackbird
Volvo V70 2,4t
Vatten på passagerarsida även på min -07. Började efter
att sidorutan blev inslagen vid ett inbrott. Man
ser att vatten rinner ner över trösklen.

Antagligen så har skadeverkstan inte fått till
tätningen ordentligt. Fixar det nog på
egen hand så det blir "riktigt" gjort.

mvh
Karl-Hilding
"Antagligen så har skadeverkstan inte fått till
tätningen ordentligt. Fixar det nog på
egen hand så det blir "riktigt" gjort."

Så rätt så!! Klåpare göre sig icke besvär.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.