AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
353

sänkning på min 540iAT?

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag har en 540iAT med automatisk nivåreglering i bak. Snackade med en kille idag som sa att det var enkelt att sänka denna. allt man behövde göra var att lasta bilen tills nivån såg rätt ut, sen ta loss och sätta tillbaka en kontakt som sitter på drivhuset mellan bakhjulen... Har någon hört detta förut? Det funkade inte. Har jag gjort nåt fel? Finns det någon bättre beskrivning en den jag fått?... bilder?
Tack på förhand,
Danne

C-YA!
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Nu har jag gjort det! Enkelt!!! Det var stagvippen till nivåregleringen man fick ställa om. Lossa på en bult, sjuta bak vippen vänta tills rätt höjd uppnås och tajta till igen... Det var allt. Klockrent. Sänkte rumpan med ca. 2cm. No problemas!

C-YA!
Hur exakt gjorde du de??Är nyfiken.Kanske kan göra de på min 525:a också.

Fegt Att Bromsa
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
M528- (Du måste ha automatisk nivåreglering...)
-Lyft upp bilen så att du kan gå under den.
-På vänster sida om drivhuset sitter det en krokig stång från krängningshämmaren till en liten "vipparm".
-Lossa på bulten som håller fast stången på armen så att du kan "justera" armen. Du kommer att höra ett doft viskande ljud när bilen höjs och sänks.
-Sen skruvar du bara fast bulten igen i det läget du vill ha bilen.
-Vipp så var det klart!
Lycka till!
Danne

C-YA!
B.
43
B.L
525i Touring -93
Tack Dandelue,

Jag har frågat många som om det går att sänka touringen i bak och alla säger att jag måste byta dämpare bak om jag ska sänka bilen,på BMW så sa dom att det gick att sänka via datorn,men det visade sig att det bara gick på e-39 mod.
Jag ska montera sänkfjädrar ifram ikväll så då ska jag ta mig en titt på baken också.

Mvh........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.