|
|
|
|---|---|
|
Hej Min turbo har gett upp nu, och jag beställde en bättre beggad från skroten. Nu undrar jag om det är något jag ska tänka på när man har monterat dit den, Innan man startar upp motorn? Ska meka i morgon, så snaba svar skulle vara tacksamt! taget från Gikturboteknik. Citat "Kör runt utan tändning (bränsleledning frånkopplad)" Slut citat Blir lite svårt med en diesel ?!!? Robert | |
| Ta bort säkringen till bränslepumpen. | |
|
varför ska man göra det? Antar att det är för att pumpa lite olja i den innan start eller? Det kan du ju iaf lösa genom att hälla i lite olja i turbon när du monterar den. kolla så alla vingar sitter kvar på den gammla turbon. ska tydligen kunna lägga sig i katten och sen åka in i nya turbon vid längre motorbroms. (Har jag hört) |
|
|
okej tack för svaren, ska kolla det, Tror också att man bara ska kunna hälla in olja, ska ju inte ta så lång tid innan den får upp trycket. Fast man vet ju inte, ska ju byta olja/filter i samma veva!! Robert |
|
|
Den tid det tar att få upp oljetrycket är betydlig längre än den tid det tar att ta ur säkringen till bränslepumpen. Under den här tiden du väntar på att få upp oljetrycket så hinner turbon snurra flera tusen varv, sedan kommer det en massa luft innan oljan äntligen kommer. Varför tror du firman rekommenderar detta? |
|
|
men kommer inte att starta ändå? kommer väll att trycka in de lilla diesel som finns i ledningen/spridarna, eller pumpar den inget då ? Robert |
|
|
oj har glömt en väsentlig del!!! Måste jag köpa nya packningar? och vart finns dom? är de bmw i så fall? mekonomen hade inga! |
|
|
Den kommer inte att starta. Packningar finns hos t ex Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.