|
|
|
|---|---|
|
Jag har 6mm spacers monterade fram på min bil, jag måste ha dom för att inte däcken ska ta i fjäderbenen, MEN... Jag får en ruskig obalans i bilen när jag närmar mig 100km/h. jag var och balanserade däcken idag men det blev bara värre, gubben på däckfirman sa att det var förmodligen för att jag inte har något centrum som "styr" på dom. Blir det bättre om jag monterar 20mm spacers med centrum istället? | |
|
Tveklöst ja /Per |
|
| Min erfarenhet är att fälgarna oftast centrerar rätt bra enbart på bultarna om man drar åt dom ordentligt med hjulet obelastat. Har du kollat så att dina plattor är plana, d.v.s att dom är exakt lika tjocka runt om? Är dom inte det så får du garanterat vibrationer i framvangnen. | |
|
Är däcken nya ?? Hade grymma problem med min E34 535 med 17" Hartge split. Balanserade den 4 ggr, (1 gång på bil), balanserade kardan etc, etc. Till slut orkade jag inte längre och lät det vara. När jag la på nya däck gick bilen som en dröm igen. Hade hyfsade Michelin Pilot sport på innan däcksbytet. Bilen vibrerade så man fick hålla i sig vid 110 km/h. //Peter |
|
|
Jag har satt på 25mm spacers med ett centrum på bilen idag och det slutade helt. Så nu går den som en dröm igen:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.