|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag tror inte ett dugg på att Koenigsegg & CO kan rädda SAAB. En ny ägare måste ha mer pengar och kunnande än K-egg + norsk finansiär för att ha råd att utveckla nya bilmodeller åt SAAB. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
| Tror inte heller K-egg & co kan eller vill pumpa in de åtskilliga 10-tals milliarder det skulle kosta att få SAAB på fötter... | |
| Tror det är rätt kört tyvärr, men jag hoppas på det bästa endå. | |
|
Är det här mannen som ska rädda SAAB? Länk Jag skulle inte tro det.... ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Saab har nog inte möjlighet att säga nej till Koenigsegg, köparna står liksom inte i kö för att få köpa Saab |
|
|
Betänk att om SAAB stannar i landet så pumpar staten säkert in en hel del kosing för att rädda jobben. Ackordet på skulderna minskar också med minst 75% enligt uppgift. Största fordringarna har staten tror jag.... Kan man sen köra på i lite miljötänk i smeten så kanske det kan gå ihop. GM som på sin tid var stört skötte ju det in i helvete dåligt men då sa alla: Kanon!!! Skumt va? Frasse |
|
|
Det är knappast Koenigsegg som skall köpa SAAB, ett bolag som omsätter drygt 100 mio kan inte köpa SAAB. Koenigsegg och SAAB har en sak gemensamt, det har inte gått med vinst på många år. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Det är inte omsättningen hos köparen som avgör vem som kan köpa Saab, det är vilka finansiärer det finns bakom och vilket pris gm begär som är avgörande. Gm säljer nog ut ganska billigt för att bli av med Saab. |
|
| Det här låter inte bra alls. | |
|
Bara å läsa här . Länk |
|
|
Jag vet inte om det finns andra intressenter med i leken fortfarande men har de någon bättre idé? En solbränd playboy ska vi nog inte hänga upp oss på i förlängningen då han liksom von K själv inte är annat än affischnamn, de äkta finansiärerna finns dolda i skuggorna och deras avsikter är endast att tjäna pengar vilket kan tolkas som tvärtom vad de senaste ägarna av SAAB gjort...? Om alternativet är att SAAB som bilmärke för evigt skall somna in så föredrar jag nog norska ägare. Jag är dock inte intresserad att via svensk skatt förverkliga dessa blodsugares och finanskometers forsatta leverne i överflöd. Jag får hoppas att Trollhättan och övriga orter får en sportslig chans att överleva ändå för inte ska vi väl tömma våra kassor för tarva grannar? Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
En långhårig strandraggare affischnamn för en miljardaffär i bilindustrin... Han duga som affischnamn för hårschampo på sin höjd. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Edit: duger inte duga ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Henke Så utseendet spelar stor roll för hur man skall ro en stor affär i land? |
|
|
Slöseri med skattepengar i slutändan. /c |
|
|
Klart utseendet spelar roll...kolla på hur Bill Gates såg ut för några år sen...(OBS:::IRONI) Bård Eker är ingen dumskalle och har nog tjänat in en hel del mer pengar än vi genom åren. Och von K är väl ingen skönhet heller men likförbannat rätt tät..... Hoppas det löser sig och att SAAB än en gång kanske kan gå med vinst oavsett vem som håller i taktpinnen. Frasse |
|
|
Frassemannen: "Bård Eker är ingen dumskalle och har nog tjänat in en hel del mer pengar än vi genom åren." Han är garanterat inte dum men det behöver inte betyda att det är bra för SAAB. Möjligtvis är det en bra affär för Eker själv? "Och von K är väl ingen skönhet heller men likförbannat rätt tät....." Men familgen K-egg har knappast blivit rikare av att ge sig in i bilindustrin... Spider: "Saab har nog inte möjlighet att säga nej till Koenigsegg, köparna står liksom inte i kö för att få köpa Saab" Finns väl fler intressenter än Egget? Kineserna tex (Geely, Chery Automobile)men dit vill inte GM släppa bolaget och kunskapen. |
|
|
BjörnB: Men det finns väl inget som säger att kineserna gör bättre bilar för det? För mig känns det åtminstone lite bättre om kunskapen etc stannar i, om inte Sverige, så iallafall i norden. Vem som än köper/tar över så hoppas jag att SAAB fortsätter att göra fina bilar i framtiden Frasse |
|
|
Cornucopia har lite syrliga kommentarer om "korvkiosken" från Ängelholm som vill köpa Saab: Länk Länk Bakgrunden till Cornus skepsis mot Koenigseggs marknadsföringsmetoder: Länk Länk |
|
|
"Men det finns väl inget som säger att kineserna gör bättre bilar för det?" Kineserna är väldigt bra på att massproducera billigt. Inget K-egg har någon erfarenhet av. Som biltillverkare (OBS! inte bilen i sig) är jag betydligt mer imponerad av indiska Tata än av K-egg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.