AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.310

Åker polisen i vilka bilar som helst? Gammal som ny?

Sida 1 av 2
Ville bara dela med mig om några nya "erfarenheter" ifrån igår, det kom en nissan i full karriär och kör väldigt fort på motorvägen och kör precis förbi en gammal saab ifrån åttiotalets slut som sätter på saftblandarn direkt, kikade upp ägarn och det står "uttryckning, polismyndigheten"

Så vad har ni för erfarenheter? trodde att civilen mestadels åkte hyfsat nya bilar åtminstonde..
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Japp, verkar som att dom har några gamla åk. Såg själv för ca två år sen en gammal risig Volvo 740 som stoppat en bil.

Mvh
//Peter

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Har själv blivit stoppad av en gammal Saab 900 med 3 civilpoliser i :P Den bilen var smockad med radioapparater och övrig polisutrustning!

/Jonas
Så länge det finns snabba pengar att tjäna, och det gör det förvisso, kan de ta sig till vad som helst...

Vorsprung durch freude am fahren
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Suck, och nu det här :)....att poliserna ska behöva dj*vlas på detta viset, räcker det inte med att dom kontrollerar hastigheten på 30 moppar ;))))

Oj, tangentbordet vickade till lite ;)

Mvh Janne.
Janne T!

Tro det eller ej men poliserna gör faktiskt bara sitt jobb. :P
Dom får lön för att stoppa och bötfälla fortkörare och för en del
andra trafikbrott.

Kan kanske finna någon polis som gillar att djävlas men det sker nog
på andra sätt än att stoppa fortkörare.
t.ex att försöka hitta så många fel som möjligt på din bil om dom
stoppat dig.

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Blev själv om åkt av en Chrysler Voyager härom natten ser mycket skumt ut med Blåljus på en familjetruck
Och sen gör väl polisen bara sitt jobb annars hade det väl varit total anarki på vägarna
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Blev stoppad av en mblå 940 för två veckor sedan i GBG.

/C

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

spider:
He,he.. förstod att några!? inte skulle begripa vad jag försökte så "fint" med mina "små tecken" säga...
Nu skrev jag med en smula humor och försökte även att med mina "smileyfigurer" förtydliga detta, men det "tog" lite fel ser jag ;))

Jaja...Inga ledsamheter för det :)

Mvh Janne.
I Oskarshamn finns en 540iA E39, står under "utbildning" när man kollar upp den.
Klart poliserna ska ha riktiga bilar som utbildningsfordon.

Sen kan jag meddela att de nya fångtransporterna i sedanutförande är E60 5-serie, bepansrade och trimmade av en välkänd herre!!

München
Jodå Janne T

Nog fattade jag ditt inlägg och smileys, men jag replikerade rent allmänt eftersom
så många tycker att det är orättvist och fel att dom ibland åker dit för fortkörning.

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Såg polisen i sthlm's totala fordonsinnehav för ett tag sedan, ganska skrämmande faktiskt! Man tror ju inte att en gammal "pundarbil" skulle kunna vara en civilare när man blåser om i 140 :)
Det som är skrämmande är att de faktiskt tar upp jakten när de blir omkörda i 140...

Vorsprung durch freude am fahren
Man ser så många dumheter på vägarna, önskar rätt så ofta "bara om en civilare såg det här". Sen att man själv kan åka dit får man väl ta på köpet ;-)

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Onehp: Jo men det är skillnad att köra som en idiot och som en idiot :)
jo, brukar säga när man bevittnar en nära miss: eller så har den där föraren full koll (men dålig stil), eller så har han/hon ingen koll alls (och mkt tur). Följer man efter lite längre avslöjas det ganska fort vilket fall det var... och tyvärr är det nog många förare med noll koll... dock mobilsamtalet har de nog koll på... tyvärr

Njuren
Undrar om de gamla bilarna också kör på skottsäkra däck ;)

"the things you own end up owning you"
Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
Italienska polisen har blivit donerade en Lamborghini Gallardo LP560-4 med 560 hästar!

Länk
Fast dom åker ju Volvo också

Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Lambon har italienska polisen tyvärr råkat kvadda nu. Finns att läsa i en annan tråd.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.