AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
956

Nån mer som har råkat ut för att fjärrkontrollen störs ut?

Kanske borde ha postat denna fråga i ett annat forum men vad jag söker är info hur jag ska se till att larmet stängs av när detta fenomen uppstår, sedan en till tillbaks har vattenfall satt upp den fet antenn i bostadsområdet och efter detta har bilarna inte gått att öppna med fjärrkontrollern, i mitt fall har jag då öppnat med nyckeln och åkt in till stan med en bil som tjuter och inte går att blinka med, kan stanna en bit bort och låsa och öppna upp helt normalt.

Hur ska man göra för att undvika att larmet startas om man låser upp med nyckeln? Har inte lust att väcka grannskapet dessa gånger då detta problem uppstår.
St
23
Steed
540iA Touring -95
Är det fler på parkeringen med samma problem?
I så fall ta detta ihop med dem och ring vattenfall. För deras utrustning skall inte störa ut kontrollerna.
Så fortsätter problemet måste vattenfall komma ut och rätta till sina saker, något hos dem är felande.

MVH//
Johan Halling
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
menar du att bilen larm tjuter även när du startat bilen?
Låter lustig...larmet ska stängas av om rätt nyckel sitter i tändningslåset.
Som steed säger så kolla upp med dom andra bilägarna.

MvH Bmw 4-ever
Fjärrstyrningarna arbetar på 433MHz-bandet som är ett slaskband som man delar med många andra tjänster, t.ex trådlösa termometrar, hörlurar, sändaramatörer, div fjärrkontroller osv. Störningar kan förekomma från andra tjänster utan att det egentligen är nåt fel, precis som t.ex användare av trådlösa hörlurar får acceptera att det blippar och stör från t.ex fjärrkontroller ibland.
Det är ju olyckligt om man startat upp nåt som ligger och sänder mer eller mindre konstant, jag skulle börjat med att ta reda på vad det är för utrustning, vilken frekvens den arbetar på, vad den betjänar osv. Vattenfall har väl inte så mycket intressen i annat än t.ex fjärravläsning av sina elmätare osv, fast man vet ju inte.
Tala gärna om vad deras utrustning är till för, hur antennen ser ut (inte själva masten) osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.