AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.199

Hur starkt batterie.

Hej har en z3a ska byta batterie.Vad tycker ni jag ska ha för styrka på batteriet?Kör lite med bilen.Vilket märke varta,tudor, bmw orginal? Tacksam för svar.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har bytt batteri två gånger och har valt BMW Original båda gångerna, då vet man att det blir rätt.

/Masten
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Jag kör med Volvos vanliga batteri eftersom jag har rabatt på det, och det funkar klockrent har för mig att det är på 600AH

//Daniel
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Det spelar nog ingen större roll om du köper ett BMW batteri eller något annat märke med kvalité. Den fysiska storleken är viktigare så att det passar i fästet samt att polerena är korrekt placerade.
Om batteriet har 50 eller 70Ah kapacitet spelar sannolikt inte allt för stor roll, då förhållanderna oftast är gynnsamma för sommarbilar.
Jag lärde mig en gång för många år sedan av Tudor att ett startbatteri skall hålla i 3 år, allt över det anses vara bonus. På en Z3 som oftast inte får djupa urladdningar och belastas hårt i kyla håller det sannolikt längre framför allt med en bra underhållsladdare under vintern.

Toksmurfen menar med största sannolikhet 60Ah, inte 600.

Jonas
Tackar för svar.
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Bytte batteri för två år sedan i min zäta, första bytet faktiskt sedan -98 så det blev ju ca 9 år! Satte i ett Vartabatteri, nu är det slut... :-(((
Så ett nytt BMW original är beställt.

Känns faktiskt liiite surt att varta batteriet inte höll längre än så.

Skall väl dock medges att det inte laddades varje dag under vinterhalvåret men jag har ju kört underhållsladdning 3-4 ggr under vintern, men mest troligt har det antingen inte varit tillräckligt eller så är Varta kasst, stryk det som ej önskas.
Som sagt nytt <b>BMW</b> batteri är beställt iaf.

Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Jag har skrivit fel märke,det skall vara exide o inte varta.
NÄR Kommer en redigeringsfunktion...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.