AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.468

Strulande fjärrlås e46

ze
9
zerok
525 tdsa
Hallå alla bmwfantaster!

Som ni förstår så krånglar mina nycklar så att man inte kan öppna bilen med fjärren, har sökt runt och hittat lite olika förklaringar på vad det kan tänkas vara. Jag har provat att kodat om dem med den instruktionen som finns här utan framgång.
Nycklarna har aldrig fungerat i min ägo men ägarn innan sa att de plötsligt bara slutade fungera och att de förmodligen behövdes kodas om. Endel säger att det kan vara antennförstärkaren, men om den är paj borde man inte ha väldigt kass mottagning på radion med då? Länk

Eller att batterierna i nyckeln har tagit slut och att man då mäste skaffa nya nycklar. Hur ska man kunna hitta rätt felande länk? :/

Något som bekymrar mig lite är att när man låser bilen med nyckeln så börjar inte larmlampan att blinka, borde den väl göra?
Bilen är en 330xd touring -02

Väldigt tacksam för svar!
Mhv
Jocke
ze
9
zerok
525 tdsa
Jahapp, jag lyckades lösa det, så vi kan ta bort den här tråden :)
Ma
14
Manos
330xi Touring -06
Jag hade min förra bil, en E46 323i i 6 år (bytte den nyligen) och sista två månaderna hade jag samma problem. Jag antog att det var batterierna i nycklarna som var slut.

Till andra läsare av denna tråden vill jag nämna att det är enkelt att byta batterierna och kostar inte så mycket. Jag gjorde det inte själv, så jag har ingen exakt prisuppgift, men för båda nycklarna bör det inte kosta över 300:-

Nye ägaren säger dock att det förmodligen är styrboxen till centrallåset och att han kommer byta den. Vad det kostar vet jag inte. Men zerok, eftersom du löste problemet kan du kanske säga hur du gick tillväga och vad det kostade?
Ja, vad var felet och hur löste du det?

///Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.