|
|
|
|---|---|
|
I dag sa soppapumpen upp sig. Någon som vet om det bara går att använda bmw:s pumpar eller om det finns bättre eftermarknadspumpar. Tycker att en soppapump som sitter i en bil som kostade över 3/4 mille ny borde hålla längre än 9000 mil. Kanske man får en "uppdaterad"variant om man köper en org.pump nu? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Just till M5 finns det mig vetligen inga eftermarkandspumpar, däremot från 540 o nedåt där det är samma pump finns det på Mekonomen tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Håller med dig fullständigt Tracfreak. Dom skall väl ändå hålla ett tag till tycker man. Två av mina pumpar sa upp sig vid runt 15000 mil och en vid 13000 mil. Nuförtiden brukar jag byta pump direkt, om bilen har några år på nacken och rullat mer än 10000mil. Dyrt, men bättre det, än att stanna på motorvägen, när det är minus 20 grader en vinterdag. | |
|
Jag fick byta på min för en månad sen oxå. Jag letade efter pumpar överallt men de hittade inga så de blev en orginal pump. Fick reda på när jag beställde min att de finns inte annat än orginal till M5orna. Mvh Frasse |
|
|
OK! Tack för tipsen. Bara att bita ihop o köpa en ny skitpump! |
|
|
Tycker att det borde gå att montera vilken eftermarknads pump som helst av bättre mod.tex bosch egen racingpump för 1500:-. Eller en annan typ av högflödespump. Orginalpumpen är av dränktypen med en komplicerad sump. Det går nog att behålla orginal armaturenmen bygga om sumpen och sätt en ny pump externt. Frågan är om det är värt besväret. Bilcentralen tar 3515:-för en ny org.pump minus BMWCS rabatt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.