|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har varit i kontokt med säljaren på telefon i morse och det verkar väldigt positivt.. Mvh Lardy |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Självklart låter det positivt annars vore dom inte bilförsäljare :) Bara att hålla tummarna isåfall. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jo de har du ju rätt i Hasso. Vad tycker ni, ligger den i något sånär rätt prisklass med den specen och mätarställningen? Mvh Lardy |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Viktigaste är en fullsmetad äkta servciebok, priset är väl OK. Det sitter en extra antenn i taket ser det ut som tyvärr extra hål är ju aldrig kul men inget man kan göra nått åt. Alla bromskivor borde vara bytta och i gott skick (mina fram var nybytta vid 15.000 mil) bytta bak vid 18.000 med kunde rullat 3000-4000 till utan problem. Inget fel om stötdämpare mm också är bytta det är sånt som du får räkna med. Bussningar och länkarmar/spindelleder 540 är tung fram och sliter "hårt" på framvagnen. kylare, vattenpump, mm mm.Det kan liksom bli dyrt att handla en långmilad 540 om den inte är väl underhållen. Rost i bakluckan, underkant samt smygande i "badbaljan" när man öppnar glasluckan där gror det fort , samt vid tankpåfyllningen. Läs min 540 blogg rekomenderas ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
På måndag ska jag ringa säljaren igen för mer ingående information. Din 540 blogg Hasso brukar jag läsa då jag tycker den är väldigt intressant. Mvh Lardy |
|
|
Ja då var man ägare till en 540 nu. Åkte i Torsdags till Kolbermoor, 7 mil sydöst om Munchen och kom hem idag. Enligt säljaren var där ju inga skador på bilen men när jag kom ner så var ju båda vänsterdörrarna repade och kräver omlack. Säljaren gick med på att gå ner i pris och han betalade även exportskyltarna. Resan gick bra, körde hela vägen ner i ett svep och några fikapauser. Var framme hos handlaren kl 05,00, vilade i bilen tills klockan blivit 9. Strax innan 12 gav vi oss iväg och hemresan blev betydligt besvärligare med massor av vägarbete och köande. Efter färjan till Rödby var jag helt slut och stannade till på en camping och sov 2 timmar på parkeringen, Sen över Öresundsbron och raka vägen hem för att sova mer. Bilen går som en dröm och är väldigt trevlig att köra Mvh Lardy |
|
Är väl bara att gratulerar till en väl fungerade udda bil och att resan gick bra. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Bara att gratulera hoppas att går som smort med det andra också men det skall inte vara några problem Lägg upp lite bilder sen alltid kul att se andras bilar också Ha de T |
|
|
Tackar. Ska ordna lite bilder och lägga upp. Mvh Lardy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.