|
|
|
|---|---|
|
Hissade upp bilen med domkraft ,sida för sida.När jag var klar med vänster fram o släppte ned den stod den rejält snett.Hög på vänster fram o bak, normal på höger fram o bak.Tog ut den o körde lite hårdare med den ,då blev den normalhög igen.Har kört några veckor nu och nått känns fel.Känns som att bilen är sned när man kör den.Mätte höjden från garagegolvet upp till skärmkanterna bak på båda sidorna och höger sidan är lite lägre.Det jag undrar över är om det är en givare till varje sida bak till nivåregleringen?Verkar inte läcka nått ur slangar eller luftbälgar.Om det är en givare för varje sida kanske det är vänster bak som har fastnat i lite fel läge medans jag bytte däck.Vad tror ni? Bilen är en BMW 528 Touring -98 | |
|
Givarna sitter på höger sida i min bil (e39) -01 Fram så hade länkarmen/leden vid givaren rostat fast ock resultatet blev att plastarmen gick av när jag skiftade däcken i vårast. Lagade detta tillfälligt med en plåt så att armen/leden hamnade i rätt läge igen. Kolla lederna vid dina givare om detta är orsaken till att bilen är sned. Möjligen kan en läges förändring göra att givarna känner utav fel läge/höjd? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är en givare på varje sida bak. Så du får väl kolla upp dom, annars får man justera om bilen med en datauppkoppling. Den fram är enbart till för ljusviddsregleringen och påverkar inte alls nivåregleringen bak. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Skall kolla upp det ikväll | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.