|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag saknar delar till min E36 sedan, men jag behöver hjälp med att komma på vilka delar det är. Om jag fattat rätt så saknar jag innerskärmarna på båda sidor. Länk Ska det sitta någon mer del innanför stötfångaren? Det känns så tomt där. Som ni ser på bilden så är fronten förberedd för spolarmunstycken, men bilen i övrigt är inte det. Finns det lock att sätta för hålen? Är det någon som kan se vilka njurar jag ska ha? Jag provade med ett par, men de passade inte riktigt. De glipar på ena sidan. Jag hoppas att jag uttryckt mig klart, och att någon kan hjälpa mig. Tack på förhand. Bilder: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk | |
|
Ja det ska vara en plastbalja mellan stötfångaren och kylet. En plastkåpa på vardera sida mellan denna balja och innerskärmen. En bromsluftkanal på vardera sida. Det finns inga lock att sätta för hålen för spolamunstycken. Det ska vara en frontplåt utan hål på bilar utan strålkastarspolning. Jag ser inte riktigt om frontplåten är från före eller efter facelift. Men om du provat den ena varianten och den inte passade så vet du att det är den andra. Det finns bara två olika njurar till E36 sedan. Sen är din vänster sidoblinkers från före facelift och stötfångaren är från en tidig E36, men det visste du kanske redan. |
|
|
-97 har de nyare njurarna. Men om nu bilen ifråga är krockad och utbytt till tidigare delar så kanske inte den är från -97 heller... M V H Stephan |
|
|
Tack så mycket. Ni råkar inte veta lite mer exakt vad de saknade delarna heter? Så jag kan leta efter dem hos BMW eller skroten. Blinkersen visste jag om. |
|
|
Nr. 9 & 10: Länk Grejen som ska sitta i mitten har olika utförande beroende på om bilen har luftkonditionering eller ej. |
|
| Tack! Bilen har inte AC. | |
|
Här är två bilder på fronten. Är det den gamla frontplåten jag har? Innanför vänster njure syns en plastdel som är trasig i underkant, vad heter den? Länk Länk Går det bra att sätta dit en ny blinkers på vänstersidan, precis som jag har på höger? Eller måste jag byta hela skärmen? |
|
|
Bumpar tråden i hopp om svar... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.