AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.152

Var sitter tändstift ?

ke
12
kevinpham
318i sedan -02
Hej...idag tänkte jag byta tändstift på en bmw 318 02, jag öppnar plastkåpan men hittade inte tändstift. jag vet att det finns fyra stycken.. är det någon som vet var dom sitter??
Under tändspolarna. Det går en elkabel vardera till dessa, dvs totalt 4st och de syns under plastkåpan.
ke
12
kevinpham
318i sedan -02
tack för svaret....ska kolla ....men skruvar man ut som vanlig eller om det är man skruvar på motsats sida.. och sitter de stifterna irad eller 2 av varje sida??
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Hej, du ska kanske överväga att lämna in bilen på en bilverkstad så det blir ordentligt gjort.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Håller nog med nellis lite vanskligt att ge sig på saker man har så lite koll på
Åk till en liten verkstad och fråga om du kan få vara med så kan du titta på och lära dig
Det är alltid lättare när man kan
Kan iofs titta i en servicebok också ( med bilder ) det kan bli dyrare om man gör fel än att lämna in den
Extra dyrt blir det om man drar dit de nya tändstiften för hårt så att gängorna i toppen går sönder.
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Testa oxå att läsa tråden som du startade innan denna, som dessutom innehåller svar. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.