|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Frågan är om ett plåttak är att föredra. Dagens tjocka suffletter är mycket bra isolerade och en plåttakskonstruktion är betydligt klumpigare och mer utrymmeskrävande. Jag tycker personligen att plåtcabbar sällan blir lyckade utseendemässigt och får en lite konstig profil. Självkart är BMW:s sexa att föredra om man bortser från vridmoment och trimpotential. Lycka till med nya bilen! MVH Christofer |
|
|
Jag lånade en 120i cab över helgen som var. Skön bil men bakåtsikten blir verkligen kass i tältcabbar (med taket uppe). Men visst blir bagaget lite bättre. Konstigt nog väger Audis tygcab lika mycket som 325i, om inte uppgifterna i testet är fel. Min nästa BMW: Länk |
|
|
Sahlback nu snackar du som en tidningsjournalist vem f.. kan bry sig mindre över hur stort bagageutrymme man har om man väljer att åka cab förlåt språket men nog köper man en cab just för det är en cab inget annat om man får in en tandborste och ett par extra kalsonger eller bara en tandborste är ju inte prio 1 eller ? Ha de T |
|
|
TV-programmet är katastrofalt dåligt. Det känns som att reportagen inte får vara längre än 5 min, och det handlar uteslutande bara om nya bilar och beg-tester. Programmet känns helt enkelt urvattnat på idéer. Tidningen håller acceptabel nivå när man läser tester och annonser. Ungefär som Auto Motor & Sport och Bilsport. Det ska tilläggas att jag slutat prenumerera och tjuvläser endast lite i matköerna. BMW CS #1812 |
|
|
Nejdu Thom. Man kan mycket väl lite efter en lite mer praktisk cab. Jag gör det nämligen själv! ;-) Anledningen är att jag endast kan ha 1 bil pga parkeringsskäl och då måste den kunna klara av någon typ av transport utöver min egen häck. Att kunna veckohandla, peta ned en resväska för en weekend, en golfbag eller liknande - är faktiskt måsten för mig. Så jag förstår Sahlbäck i den här frågan. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Det lustiga är att det flesta relativt stora plåtcabbarna nästan har sämre innerutrymmen än min Golf MK1 Cab som är hälften så stor. Vad skall man med en cabriolet till om man inte kan få med sig semesterpackning för två personer? En bil skall kunna användas till mer än åka och köpa glass... MVH Christofer |
|
|
325i har ju asbra packutrymme i baksätet. Man fäller ryggstödet och får hårt fint packgolv. Synd bara att dom specialsydda väskorna kostar 7500. Undrar om nån köper dom. Jag har precis som du Andreas bara en parkeringsplats och kan inte ha två bilar. 325i Cab är mitt Columbus ägg. Två bilare i en! (ps. jag har den inte än, bara på orderbekräftelsen och i hjärtat). Min nästa BMW: Länk |
|
|
Jasko76 och StefanL, köper också dom Engelska BMW tidningarna. Köper BMW Car och Total BMW varje månad. Performance BMW köper jag dom gångerna det finns 5- eller 7-serie bilar. |
|
|
Har troget prenumererat på TV sedan 1983 men till sist la även jag av. TV har degenererat totalt de senaste åren. Kraftig brain drain där. De duktiga journalisterna med känsla för språk och lite oväntade vinklingar har flytt fältet och sitter numer på Automobil eller Klassiker. |
|
| Har själv följt AMS i flera år och den har bara blivit sämre. Känns som om målgruppen är rika unga. De tester som finns är bara på dyra bilar, typ cabbar, sportbilar och limousiner. Inget fel med dessa bilar, kul att läsa tester på sådana oxå. Men de få tester som görs är alltid av den beskrivna typen. Dessutom är testerna riktigt usla. "Man trycker på gasen o det vrålar skön sång, som man inte får nog av", detta är ett typiskt exempel på ett AMS test. Alla deras test är exakt likadana. Det här året med AMS har varit det absolut sämsta hittills, ska alldrig mer önska mig en prenumeration på AMS i julklapp. | |
|
Håller med Dalle. Sade precis upp min prenumeration på AMS. Vet inte exakt vad felet var, men det kändes som man läste ut dem på 10 minuter och sedan aldrig öppnade dem igen. Mina automobil läser jag gärna flera gånger och det kan ta timmar att kolla igenom dem. Teknikens värld läser jag för konsumentupplysning. Finns fortfarande ingen tidning som testar bilar och går igenom fakta på samma sätt. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Håller med om att AMS inte är någon kul läsning längre, Automobil däremot är riktigt läsvärd! AMS lägger dessutom ut alla nyheter och tester på hemsidan så varför betala för något man kan få gratis? |
|
|
Helt sant så minskar suget när man 1v senare kan läsa testet online gratis. Dessutom är ofta bilderna mer högupplösta på nätet. -------------------------------- //Lövet |
|
| Känner igen mig där Andreas. Man öppnar en ny AMS bläddrar igenom och upptäcker att det inte fanns nått intressant att fördjupa sig överhuvudtaget. Tror inte att jag totalt sätt använder den i ens 10min, mer 5min. AMS hittar min pappersinsamlings påse väldigt snabbt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.