AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
796

För tidig inspection?

We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Har hört att om man överskrider inspection med ex 500 "mil" blir "tiden" till nästa förkortad med 500.

Hur blir det om man gör tvärtom? Jag har ca 550 mil kvar till Oil-inspection om jag gör den nu kommer "tiden" till nästa service (Inspection II) förlängas med dessa mil??

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Ja det är rätt så självklart att det ändras eftersom du nollställer intervallen och därmed startpunkten för nästa avräkning.
Ni
966
Nip
320i-04
Var det inte någon som sade att det var visst antal förbrukade liter bensin som styrde intervallerna?

Då får man ju med körsättet i intervallerna, vilket bmw är stolta över, verkar det.

Så gör du för tidigt är det nog bara liter uppkörda sedan senaste, gissar jag.

Eller så kan man bara be om hur man vill ha det så lägger dom in efter det.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Weismüller: Det kan inte vara så att tiden till oljeservice och inspektion räknas separat? Om manförutsätter att oljeservice kommer efter 2500 mil och Inspektion efter 5000 mil. Drar du över din oljeservice med 300 mil dvs du gör den efter 2800 mil så kommer Inspektionen redan efter ytterligare 2200 mil, dvs totalt 5000 mil.

Har svårt att tro att en tidig Inspektion skulle ge extra mil inför nästa.

___
//Ulf
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Får be om ursäkt jag missförstod ditt första inlägg, det stämmer jag har oxå hört att det är antal förbrukade liter den mäter på. Hur det blir sen isåfall efter nollning vågar jag inte svara på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.